دولت باید با مردم گفت‌وگو کند/نقد به عملکرد دولت در موضوع افزایش قیمت بنزین

دنا نما: امام جمعه موقت تهران با اشاره به عملکرد دولت در سهمیه‌بندی بنزین گفت: در یک نظرسنجی ۹۰ درصد مردم نسبت به عملکرد دولت در این خصوص نقد داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان ۹ دی شهر یاسوج با بیان ویژگی‌های نظام اسلامی در طراز نهج‌البلاغه اظهار کرد: مهمترین اصل در نظام اسلامی و جامعه دینی حضور و مشارکت نقش آفرین و تعیین کننده آحاد جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: رکن دوم نظام اسلامی از منظر نهج البلاغه، علما و اندیشمندان و فقهای عادل و صالح هستند که در برابر خداوند و مردم مسوول بوده و در برابر نابسامانی‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم و جامعه بی‌تفاوت نیستند.

وی با بیان اینکه انقلاب در پرتوی این دو رکن کلیدی توانست راه خود را با اقتدار تداوم بخشد، افزود: ۹ دی نمادی از پیوند ملت آگاه و رهبری فرزانه بود که وقتی دست بیگانگان را مشاهده کردند با همه قدرت و توان مقابل آنها ایستادند و با ایستادگی به موقع تهدیدها به فرصت جدیدی تبدیل شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مردم شهر یاسوج با بیان اینکه در دفاع مقدس نیز در سایه این پیوند قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را شکست دادیم یادآور شد: دشمن وقتی این پیوند را دید تحریم‌های کمرشکنی اعمال کرد و اگر این تحریم‌ها علیه هر کشوری اعمال می‌شد قدرت مقابله و توان ایستادگی را نداشتند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌های دشمن اشاره کرد و ادامه داد:  در حالی قدرت خرید مردم کاهش یافته حوادث آخر آبان و افزایش قیمت بنزین را داشتیم که مردم اعتراض جدی به نحوه اعمال این تصمیم داشتند، مردم معتقدند چرا با آنها گفت‌وگو نشد، چرا در جریان این موضوع قرار نگرفتند در حالی که کشور در طول این چهار دهه با حضور مردم از تهدیدها عبور کرده است.

وی به برخی از نظرسنجی‌ها در خصوص عملکرد دولت در این قضیه اشاره کرد و گفت: در یک نظرسنجی ۹۰ درصد مردم نسبت به این عملکرد نقد داشتند و ۶۸ درصد از کسانی که اعتراض داشتند در نظرسنجی‌ها گفتند که اگر با ما گفت‌وگو می‌شد اقناع می‌شدیم.

امام جمعه موقت تهران به نظرسنجی خبرگزاری راشاتودی پس از آشوب‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این نظرسنجی ۸۵ درصد ایرانی‌ها نگاهشان این بود که دولت و نظام باید با جدیت و قاطعیت با کسانی که دست به آشوب زدند برخورد کند.

وی گفت: در همین نظرسنجی بیش از ۷۷ درصد کسانی که از آنها سوال شد آیا خواستار تغییرات اساسی در سیستم سیاسی هستید مخالفت کردند که این خود نشان‌دهنده پایگاه مقتدر نظام در بین مردم است و این پیوند استوار نظام و امت دشمنان را ناامید کرده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.