برگزاری هرچه با شکوهتر دهه ی اول ماه محرم و صفر با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در یاسوج

دنا نما: طی نشستی بر برگزاری هرچه با شکوهتر دهه ی اول ماه محرم و صفر با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در یاسوج تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولایت فقیه در یاسوج آیت‌الله سید نصیر حسینی در این نشست با اشاره به حفظ فرهنگ دینی گذشتگان،اظهار داشت:گنجینه ارزشی باورهای اعتقادی با ادامه فرهنگ دینی و اسلامی گذشتگان حفظ خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در جمع مسئولان فرهنگی استان گفت:بقاء دین و آل تشیع و باورهای دینی و اعتقادی ما ضامن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون شهداء صدر اسلام وانقلاب است.

وی با اشاره به پاسداشت مجلس اباعبدالله الحسین، گفت:مجلس اباعبدالله الحسین علیه السلام مجلس خداوند و ذکر باری تعالی است.

حسینی افزود: محافل و مجالس ابا عبدالله الحسین علیهم السلام باید هر چه باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

وی تصریح کرد:شرایط متحمل شده از باب ویروس منحوس کرونا و آسیب های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی اجتناب ناپذیر است و اهمیت این جایگاه عظیم الشان، نزد مسلمان جهان را‌ دو چندان می سازد.

امام‌جمعه یاسوج با یادآوری زمان این مجالس مقدس،افزود: پایان محافل عزاداری مقدس سرور و سالار شهیدان در استان تا ساعت ۲۳:۳۰ باشد.

حسینی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران ابا عبدالله الحسین علیهم السلام در شهرهای مختلف استان گفت:رعایت فاصله گذاری عزاداران با صندلی در محل عزاداری هیأت ها می تواند نقش به سزایی در حفظ سلامت حاضران ایفاء نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی چگونگی برگزاری مراسم عظیم تاسوعا و عاشورا نیز بعد از چند روز عزاداری تصمیم گرفته می شود.

 

اشتراک گذاری:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.