۹۰ درصد گوشی‌های موجود در بازار کهگیلویه و بویراحمد به صورت قاچاق وارد می‌شود

دنا نما: جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۹۰ درصد گوشی‌های تلفن همراه در بازار این استان به صورت قاچاق وارد می‌شود.

جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیشتر این گوشی‌های تلفن همراه از استان‌های فارس، بوشهر و خوزستان وارد استان می‌شود.بهمنی

وی از اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود گوشی‌های قاچاق به استان خبر داد و گفت: استفاده از مخبرین اطلاعاتی و امنیتی جهت شناسایی باندهای قاچاق در محورهای ورودی استان‌های فارس، بوشهر و خوزستان و ایجاد تور‌های ایست و بازرسی مقطعی توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا در محورهای ورودی استان از جمله تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسئول به ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در دوازده ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در سال ۹۳، ۲۴۶ میلیارد ریال است که نسبت به دوازده ماه سال قبل آن ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بهمنی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان در دوازده ماه سال گذشته را یک هزار و ۹۴۸ پرونده عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا یک هزار و ۸۴۵ نفر دستگیر شدند.

جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد لوازم یدکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفن همراه، اسباب‌بازی، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات دریافت ماهواره، انواع سلاح، انواع فرآورده‌های نفتی، کامپیوتر و قطعات آن و مشروبات الکی را از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در این استان کشف و معدوم شده است، گفت: بیش از ۸۵ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت قاچاق وارد می‌شود که این مواد می‌توانند اثرات مخربی بر روی پوست و سلامت مصرف‌کنندگان داشته باشد.

بهمنی از راه‌اندازی سازمان اموال تملیکی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این سازمان اردیبهشت امسال به صورت رسمی در استان احداث شد که با جذب نیروی لازم به‌زودی کار خود را آغاز می‌کند.

جانشین دبیر و مسئول برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ایجاد اشتغال مستقیم، صرفه‌جویی در وقت و هزینه پرسنل دستگاه‌های نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و سایر دستگاه‌ها و اشتغال‌زایی از طریق فروش کالاهای مکشوفه از جمله مزایای ایجاد و راه‌اندازی سازمان اموال تملیکی در این استان است.

 

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.