از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای حمایت می‌کنیم اما نگرانی‌هایی هم داریم

دنا نما: رحیم احمدی‌روشن پدر شهید هسته‌ای مصطفی احمدی روشن شامگاه پنجشنبه در همایش بزرگ «از شهدای غواص تا شهدای هسته‌ای» با بیان اینکه تأکید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همانا بر احقاق حق و مبارزه با ناحق بود گفت: مبنا و اساس قیام امام حسین(ع) این بود که جلوی ناحق گرفته شود.

وی گفت: به عینه امروز شاهد هستیم به اسم اسلام چه خیانت‌ها و جنایت‌هایی که با نام داعش و تکفیری در منطقه انجام نمی‌شود و استکبار و استعمار در رأس این موضوع هستند.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن گفت: امروز ما با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای حمایت می‌کنیم اما نگرانی‌هایی هم داریم.

وی با بیان اینکه «هیهات من‌الذله» که مردم ما در تشییع شهدای غواص سر دادند فریادی بود که امام حسین (ع) در قیام عاشورا سر داد، گفت: ملت ما همیشه در برابر ظلم و ستم مقاومت و ایستادگی می‌کند و خواهد کرد.

پدر احمدی‌روشن با بیان اینکه زمانی با اشتباه همین مسئولین غنی‌سازی در کشور تعطیل شد و قرارداد سعدآباد بسته شد، گفت: اما دانشمندان هسته‌ای دوباره با زحمت و تلاش شبانه‌روزی غنی‌سازی را احیا کردند.

مصطفی احمدی‌روشن گفت: شهید مصطفی را خیلی کمک کردم و تشویق کردم تا ماند و زحمت کشید و این جوان با وجودی که سنی نداشت اما به دلیل زحمت‌های زیاد و بی‌خوابی و رنج‌هایی که برای هسته‌ای کشید لاغر و ضعیف شده بود.

پدر شهید احمدی‌روشن گفت: ۴۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد داشتیم که حاصل زحمت و بی‌خوابی و تلاش بچه‌های هسته‌ای بود اما متاسفانه قدرشان را ندانستیم.

وی در پایان گفت: به عنوان یک پدر دل‌شکسته که همه چیز خود را برای این انقلاب دادند و حالا هم حاضرند همه وجود خود را در راه خدا بدهند، نگرانیم.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.