افزایش آمار تصادفات ناشی از ضعفی است که در مجموعه استان وجود دارد/ سند راهبردی کاهش تصادفات رانندگی در این استان تشکیل شود

دنا نما: سیدموسی خادمی پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون ایمنی و بررسی تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نشستن در جلسه و دادن آمار و ارقام از افزایش تصادفات هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: برای کاهش تصادفات منجر به فوت، برنامه عملیاتی توسط دستگاه‌های متولی تهیه و در نشست بعدی این کمیسیون ارائه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سند راهبردی کاهش تصادفات رانندگی و کاهش تلفات فوتی در این استان تهیه شود، بیان کرد: برای اجرای این سند از راهکاری‌های ملی و دیتاهای استان استفاده شود.

وی تصریح کرد: این سند ظرف یک ماه آینده با هدف کاهش تصادفات توسط اداره‌کل حمل و نقل، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی و با نظارت حوزه عمرانی استانداری تهیه و تدوین شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید علل و عوامل افزایش تصادفات منجر به فوت بررسی شود، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده عوامل انسانی عمده‌ دلیل افزایش تصادفات است اما همین عوامل انسانی هم باید ریشه‌یابی شود.

خادمی با بیان اینکه جاده‌ها هم در افزایش خطاهای انسانی دخیل هستند، بیان کرد: اگر باند سبقت در کنار جاده‌های ما احداث شود عمده تصادفات ما که به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز است کاهش پیدا می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سند راهبردی کاهش ترافیک تهیه و در این سند آورده شود که تا پایان سال‌جاری چند پیچ خطرناک حذف شود و چند دوربین کنترل سرعت در نقاط مهم استان نصب شود.

وی با بیان اینکه افزایش آمار تصادفات ناشی از ضعفی است که در مجموعه استان وجود دارد، گفت: باید ریشه‌یابی شود که آیا افزایش تصادفات منجر به فوت در استان ناشی از افزایش گردشگر یا افزایش بار ترافیک، جاده‌های بدون استاندارد و فراهم نبودن زیرساخت‌ها است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای مثال افزایش تصادفات در شهر سوق شهرستان کهگیلویه ناشی از کار عمرانی است که دولت در آنجا انجام می‌دهد که به جای اینکه بخواهیم چند کیلومتر کار عمرانی را انجام دهیم و بعد به دلیل نبود اعتبار رها کنیم کارهای عمرانی و ساخت جاده‌ها هر یک کیلومتر احداث و تحویل داده شود.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.