ضارب رییس پارک ملی دنا در شهرستان سمیرم دستگیر شد

دنا نما: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: سه شکارچی غیرمجاز متواری از پارک ملی دنا پس از تعقیب وگریز محیط بان در شهرستان سمیرم استان اصفهان دستگیر شدند.

 جمشید عبدی پور افزود: این افراد در ارتفاعات دنا پس از تعقیب محیط بانان از مسیر روستای خفر پادنا متواری شدند که در نهایت در شهرستان سیمرم خودروی پژو پارس آنان توقیف شد.

وی به سابقه تخلف یکی از این سه نفر اشاره کرد و گفت: علی افشار رییس پارک ملی دنا در سال ۹۲ از سوی یکی از این شکارچیان غیرمجاز مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

عبدی پور با بیان اینکه این افراد از اهالی کهگیلویه وبویراحمد هستند،تصریح کرد: از این افراد آثار یک لاشه بزکوهی و یک اسلحه کلاشینکف غیر مجاز کشف و تحویل دادسرای عمومی و انقلاب سمیرم شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از بازداشت متهمان خبر داد و بیان کرد: افزایش جریمه شکار هر راس کل و بز از ۱۸ به ۱۰۰میلیون ریال در بازدارندگی متخلفان از جرم نقش تاثیرگذاری دارد.

عبدی پور کشف ۲۰تخلف و شکار در خرداد امسال در پارک ملی دنا را یاد آور شد و تصریح کرد: در این مدت پنج قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه کوه دنا و دیگر زیستگاههای حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع همراه با افزایش مشارکت مردمی از حفاظت مطلوبی برخوردارند، برلزوم همکاری بیش از پیش دوستداران محیط زیست با محیطبانان در شناسایی و معرفی شکارچیان غیرمجاز تاکید کرد.

پارک ملی دنا با ۹۳ هزار هکتار وسعت از مهمترین زیستگاههای کشور در حوزه چهار استان کهگیلویه وبویراحمد،اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس واقع شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.