۵۳ درصد اعتبارات سال‌جاری به شهرستان بویراحمد اختصاص دارد

 دنا نما: غلام‌محمد زارعی عصر امروز در اولین کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد اظهار کرد: در سال گذشته به لحاظ محدودیت‌های شدید اعتباری و وجود مشکلات با تلاش مدیران اکثر پروژه‌های مورد نیاز شهرستان در حال فعالیت و یا به بهره‌برداری رسیده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دهه فجر سال گذشته بیشترین پروژه‌های افتتاحی شهرستان را به نسبت سنوات گذشته از قبل انقلاب تاکنون داشتیم، گفت: به منظور تامین اعتبار پروژه‎‌های شهرستان از هیچ کاری فروگذار نکردیم.

وی با بیان اینکه مجلس در سال‌جاری بر سه موضوع آب آشامیدنی، راه روستایی و تامین آب کشاورزی و بهسازی روستاها اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: در بحث توزیع اعتبارات سال‌جاری بر اساس اولویت‌ها در قالب فصل‌های مختلف اعتبار از حوزه تملک دارایی اختصاص دادیم.

این مسئول ادامه داد: در سال‌جاری سهم بودجه به شدت کاهش پیدا کرد که به تبع آن در بودجه استانی و شهرستانی نیز تاثیرگذار بوده است.

زارعی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات ملی افزایش خوبی داشتیم و در سال‌جاری افزایش داریم، گفت: ۵۳ درصد اعتبارات سال‌جاری به شهرستان بویراحمد اختصاص دارد که بر اساس اولویت‌ها می‌توان گامی بلند در توسعه شهرستان برداشت.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی حوزه آبرسانی را از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم مجلس عنوان کرد و گفت: تنها در یک حوزه آب روستایی مجتمع آبرسانی چین و لوداب را داریم که اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه بخشی از اعتبارات تملک دارایی در حوزه جاری مصرف می‌شود و از اعتبارات عمرانی می‌کاهد، گفت: همواره تاکید کرده‌ام مدیران دستگاه‌هایی که بخشی از اعتبارات را به خود اختصاص می‌دهند وظیفه آن‌ها نظارت بر دستگاه‌ها است.

زارعی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در گذشته از فقر نیروی انسانی متخصص در رنج و عذاب بودند ولی خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی به نسبت گذشته داریم که باید الان این نیروها را مدیریت کرد تا علاوه بر عمومیت بخشیدن بر سرعت سرمایه عمومی با کیفیت هر چه تمام‌تر اجرا شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ و اعتبارات ملی و استانی طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: نباید شعار دهیم که فقیر و محروم و دورافتاده هستیم ولی زمانی که کار و جدیت پیش آید لنگ بزنیم.

زارعی با بیان اینکه ۵۳ اعتبارات ملی در بویراحمد هزینه می‌شود، گفت: در بحث جذب اعتبارات متمرکز امسال می‌توانیم حداقل چند برابر اعتبارات تملک دارایی را افزایش دهیم و جذب کنیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.