فتنه ۸۸ و کودتای ۲۸ مرداد نمونه عینی دشمنی آمریکا با ایران/مصدق از اعتماد به آمریکا ضربه خورد

دنا نما: امام جمعه پاتاوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: مصدق از اعتماد به آمریکا ضربه خورد.

‌حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ‌اظهار کرد: یکی از عوامل زمینه‌ساز گناه تغذیه از راه حرام است، چراکه علاوه بر اینکه غذا بر جسم انسان اثر می‌گذارد در روح نیز اثر دارد.

خطیب جمعه پاتاوه به آیه ۳ سوره مبارکه مائده اشاره و افزود: همان طوری که غذای سمی جسم انسان را مسموم می‌کند غذای حرام روح انسان را آلوده می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه به مناسبت ۲۳ مرداد روز مقاومت و پیروزی و سالگرد جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان با دشمن صهیونیستی و پیروزی جوانان شیعه بر ارتش صهیونیستی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی به دنبال توسعه رژیم صهیونیستی بود تا مرزهای جغرافیایی اسرائیل غاصب بیشتر شود.

وی افزود: ارتشی را که قوی‌ترین ارتش‌های خاورمیانه تصور مقابله با آن را نداشتند عده‌ای جوان شیعه مؤمن ضربه‌ای سنگین بر پیکر آن وارد کردند.

امام جمعه پاتاوه به کودتای ۲۸ مرداد هم اشاره و اظهار داشت: در قرن معاصر هرچه در قضایای مختلف تحقیق می‌کنیم از جمله در کودتای ۲۸ مرداد در خواهیم یافت آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی با تأکید بر اینکه آنچه برای استکبار مهم است، منافع بوده و نه دوستی، تصریح کرد: مصدق به آمریکا اعتماد کرد و ضربه خورد.

امام جمعه پاتاوه به اعتماد بعضی به آمریکا اشاره و تأکید کرد: عده‌ای هستند که به آمریکا اعتماد دارند لذا باید از گذشته‌ها سرمشق بگیرند.

وی گفت: اما امروز رهبری شجاع و بیدار و ملتی بصیر داریم که در صحنه بوده و اجازه ۲۸ مرداد دیگری را نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دیشموک با بیان اینکه انسان متقی در زندگی به بن‌بست بر نمی‌خورد و بر اثر تقوا خدا به او حکمت می‌دهد، اظهار کرد: تأثیرات تقوا بر رزق و روزی زیاد است، هم رزق و روزی معنوی و هم رزق و روزی مادی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۹ تن از شهدا بود که معنویت خاصی به این استان بخشید و به گفته مقام معظم رهبری که فرمود؛ جنگ یک گنج پایان‌ناپذیر بود که استقامت و و دفاع از ولایت فقیه یکی از عبارات مهم در وصایای شهدا بود و ما نباید ولی‌فقیه را تنها بگذاریم.

امام جمعه دیشموک خاطرنشان کرد: شهدای اسلام در رکاب پیامبر اسلام و چه شهدای هشت سال دفاع مقدس یک چنین انسان‌های بزرگ تربیت و پرورش داده‌اند که ما هر چه داریم و خواهیم داشت از وجود همین شهدا هستند که برای بقای اسلام جان‌نثاری کردند.

محمودی‌اصل با بیان اینکه در راستای خدمتگزاری به این مردم باید تلاش فراوان کرد، اضافه کرد: در کودتای سال ۳۲ که تلاش برای بازگرداندن شاه کردند دست صهیونیسم و غیره دخیل بوده و همه جا دست جنایت آمریکا دیده می‌شود و خیانتی که هیچ از آمریکا و قدرت جهان پاک نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ مردادماه روز ورود اولین آزادگان به میهن اسلامی ما بود، گفت: آزادگان سختی‌های زیادی دیده‌اند و ذره‌ای از اصول و اعتقادات خودشان را نسبت به نظام از دست نداده‌اند.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک، اشاره‌ای به دهه کرامت داشت و افزود: اول ماه ذیقعده میلاد حضرت فاطمه و ۱۱ ذیقعده ولادت حضرت موسی رضا برادر ایشان است که به نام دهه کرامت نام‌گذاری شده‌ و از برکت امام رضا(ع) و خواهرشان بی‌بی معصومه چه برکاتی که شامل حال ما مسلمانان شده است و ما باید بتوانیم بیش از پیش از برکات این دو بزرگوار و سایر ائمه معصومین بهره لازم را ببریم.

وی متذکر شد: حضرت فاطمه(س) در بحث عفاف و هم در بحث دفاع نمونه بوده‌اند و هر کس این حضرت را زیارت کند بهشت نصیب او خواهد شد.

امام جمعه موقت کبگیان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: فتنه ۸۸ و کودتای ۲۸ مرداد نمونه عینی دشمنی آمریکا با ایران است.

‌حجت‌الاسلام عیسی مطهری در خصوص کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، آن را نمونه پیامد اعتماد به آمریکا دانست و گفت: این کودتا نمونه‌ای از ضربه‌های سنگین دشمن استکباری به ما بوده است.

وی متذکر شد: کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ از نمونه‌های عینی دشمنی آمریکا با ایران در برهه‌های مختلف بوده است.

امام جمعه موقت کبگیان بیان کرد: در هر دوره‌ای هر چه که به آمریکا و غرب اعتماد شده ضربه بر پیکره این ملت وارد شده است.

مطهری تأکید کرد: اکنون اوضاع به کلی تفاوت کرده و مردم با بصیرت انقلابی خود زیر پرچم ولایت محکم و استوار در برابر دشمن استکباری قد علم کرده‌اند.

وی، یکی از راه‌های نفوذ دشمن را از راه فرهنگ عنوان کرد و گفت: آن‌ها به دنبال نفوذ در کشور با فرهنگ منحط غربی و در رأس آن بدحجابی هستند.

* رسانه‌های زنجیره‌ای همکار آمریکا در فتنه‌های اخیر بوده‌اند

حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد امام جمعه سوق نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ که منتهی به ۲۵ سال حکومت ستم‌شاهی شد، بیان کرد: یکی از عوامل این کودتا، فاصله گرفتن مصدق از روحانیت و آیت‌الله کاشانی و شعار جدایی دین از سیاست بود.

وی، عامل بعدی را اعتماد به آمریکا دانست و گفت: منافع آمریکا اقتضا می‌کرد که با چمدان پر از پول، دو سه هزار نفر از اراذل و اوباش را وارد بازار کند و اینها زمینه را برای عوامل خارجی کودتا آماده کردند.

امام جمعه سوق با بیان اینکه تاریخ تکرار می‌شود و ما باید از تاریخ عبرت بگیریم، افزود: اتفاقاً در ۱۸ تیر ۷۸ و ۱۰ سال بعد فتنه ۸۸ عده‌ای را به خیابان‌ها کشاندند و هدف آنها ساقط کردن جمهوری اسلامی بود که ایستادگی رهبر شجاع و  مردم موجب نجات کشور شد.

عمرانی‌نژاد بیان داشت: بسیاری از همکاران رسانه‌های زنجیره‌ای به خارج از کشور فرار کردند و پاریس و لندن علیه نظام فعالیت می‌کنند تا شاید بتوانند مثل ۲۸ مرداد ۳۲ نظام را ساقط کنند.

وی با بیان اینکه ما به آمریکا اعتمادی نداریم، افزود: سخنگوی کاخ سفید به صراحت سوء نیت خود را از جمع‌بندی هسته‌ای بیان داشته که ما می‌خواهیم در بازرسی‌ها، اطلاعات نظامی دقیق‌تری به دست بیاوریم.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.