برخورداری از اینترنت پرسرعت ۷۰۰ روستای استان تا پایان امسال

 دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از قول وزیر فناوری اطلاعات برای برخورداری ۷۰۰ روستای این استان از اینترنت پرسرعت خبر داد.

سید موسی خادمی در دیدار با وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به خدمات‌دهی دولت در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در خدمات ارتباطی دولت قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به مشکلات عدیده استان در حوزه فناوری ارتباطات اذعان کرد: وزیر محترم فناوری اطلاعات از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در این بخش کاملا واقف بوده از این رو استان به عنوان پایلوت در خدمات ارتباطی مشخص شد تا مشکلات این حوزه شناسایی و برطرف شوند.

خادمی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه اینترنت در جامعه امروز تصریح کرد: امروزه نیاز به ارتباطات و اینترنت در روستاها تبدیل به یک نیاز اساسی و بنیادی شده و از حالت نیاز لوکس خارج شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اولین درخواست‌ها بهبود وضعیت تلفن همراه، ایجاد تجهیزات لازم برای استفاده از اینترنت و پوشش‌های رادیو و تلویزیونی عنوان کرد و گفت: رفع موانع و مشکلات در این حوزه نیازمند عزم مسئولان ارشد کشوری در این حوزه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دهه‌های قبل نیازها عمدتا مربوط به راه، برق و آب شرب بود ولی دولت نباید اجازه دهد که در حوزه‌های جدید و فناوری‌های نو تجربه تلخ عدم توازن و شکاف بین مناطق کشور تکرار شود.

خادمی تصریح کرد: با توجه به اینکه فناوری‌های جدید عمدتا مبتنی بر نیروی انسانی متخصص هستند امکان شروع رقابت در همه مناطق وجود دارد زیرا هم اکنون در محرومترین روستاهای کشور تعداد زیادی تحصیل کرده دانشگاهی حضور دارند.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در جلسه وزیر فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های پایلوت و نمونه خدمات ارتباطی روستاها مشخص شد، گفت: بر اساس قول وزیر محترم  مقرر شد در سال ۱۳۹۴ تعداد ۷۰۰ روستای استان از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.