به مناسبت هفته دولت ۲۱ طرح در شهرستان دنا افتتاح و کلنگ زنی شد

دنا نما: ۲۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۱۱۵ میلیارد ریال روزشنبه و در ششمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در شهرستان دنا افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

فرماندار دنا در آیین افتتاح این طرح ها گفت: از این تعداد پروژه ۱۹ مورد افتتاحی و دو مورد نیز کلنگ زنی بوده است.
علی تاج امیری افزود: تعریض و روکش آسفالت پاتاوه – توت نده و حذف نقاط حادثه خیز در این مسیر با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال و افتتاح مصلای شهر پاتاوه با اعتبار هزینه شده حدود ۱۲میلیارد ریال از مهمترین طرح های افتتاحی در شهرستان دنا است.
وی بیان کرد: از هفته دولت پارسال تاکنون افزون بر ۷۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرستان دنا به بهره برداری رسیده است.
تاج امیری از توزیع ۸۴ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ در شهرستان دنا خبر داد و اظهار کرد: این مبلغ در حوزه های کشاورزی، آسفالت راه های روستایی، عمران شهری و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی هزینه خواهد شد.
وی عنوان کرد: شهرستان دنا با توجه به داشتن ظرفیت های بالقوه در حوزه صنعت گردشگری، شرایط خاص منطقه ای و وجود مناظر طبیعی و خدادادی به ویژه منطقه توریستی و حفاظت شده دنا از قطب های مهم صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.
تاج امیری بخش کشاورزی را از دیگر قابلیت های مهم دنا دانست و ابراز داشت: به دلیل همین موقعیت های منحصر به فرد میزان طرح های اقتصادی در این شهرستان به مراتب بیش از طرح های عمرانی است.
فرماندار دنا با اشاره به سه طرح مهم کشاورزی و تامین آب زمین های کشاورزی در روستاهای احمد غریب، سمرون، بن زرد و رودشتی بخش پاتاوه، افزود: با بهره برداری از این طرح ها افزون بر ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد.
تاج امیری ظرفیت تولید سالانه محصولات باغی شامل سیب، انگور و هلو در شهرستان دنا را افزون بر ۱۲۰ هزار تن اعلام کرد.
وی گفت: با وجود این ظرفیت بالقوه و تولید این میزان محصولات باغی اما بیش از ۹۰ درصد سیب و انگور تولیدی شهرستان دنا به دلیل کمبود سردخانه از طریق دلالان از شهرستان و استان خارج می شود.
تاج امیری بیان کرد: این محصولات تولیدی و باغی نیز با قیمت بیشتری در فصول پرمصرف سال به ویژه شب عید به دست مردم کهگیلویه و بویراحمد می رسد.
شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت دارای دو بخش مرکزی و پاتاوه بوده و با جمعیتی حدود ۴۶ هزار نفر در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.