رشد گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با احیای جاده ولایت

دنا نما: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بی‌نظیری در جذب گردشگر دارد که احیای جاده ولایت می‌تواند در رشد گردشگری استان موثر باشد.

محمود باقری صبح امروز در اولین نشست هم‌اندیشی جاده ولایت که با حضور معاون امور پارلمانی سازمان میراث فرهنگی برگزار شد با اشاره به برگزاری این همایش و اهمیت موضوع اظهار کرد: اگر مسیر جاده ولایت احیا شود به رشد و جذب گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد کمک می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مردم کشور ایران و به تبع آن این استان همواره عشق و ارادت خود به ائمه اطهار (ع) ثابت کردند گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بی‌نظیری در جذب گردشگری دارد که با احیای مسیر جاده ولایت می‌تواند در رشد گردشگری استان موثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالعاتی در خصوص جاده ولایت در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد مسیر عمده جاده ولایت است.

باقری با اشاره به برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی جاده ولایت هدف از برگزاری همایش را ثبت مسیر جاده ولایت در فهرست آثار ملی کشور و زمینه ثبت جهانی عنوان کرد و گفت: بررسی و شناسایی دقیق آثار و بناهای تاریخی، مذهبی و قدمگاه‌های اصلی استان‌های مذکور برای احیاء و تبدیل آن به مسیر گردشگری مذهبی از دیگر اهداف این همایش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی جهت برپایی همایش‌های مشابه از سال آینده در استان‌های حاضر در همایش و تلاش جهت برگزاری نمایشگاه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی همزمان با جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از دیگر محورهای برگزاری گردهمایی امروز عنوان کرد.

باقری در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در فصول مختلف سال پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

وی اذعان کرد: کهگیلویه و بویراحمد بین استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، اصفهان و خوزستان واقع شده و موقعیت استراتژی خاصی برای این استان ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد بیش‌ از ۴۰ قله بالای ۴ هزار متر دارد که فضای خوبی برای جذب بیشتر گردشگران است.

باقری کهگیلویه و بویراحمد را دارای ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی و ۳۰۰ جاذبه طبیعی عنوان کرد و گفت: از این تعداد آثار تاریخی ۷۰۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۴۰۰ بقعه متبرکه دارد که در اقصی نقاط استان پذیرای علاقه‌مندان امامزادگان است.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.