کشت و پرورش گل‌رز در شهرستان دنا از طرح های موفق اقتصادی است

دنا نما: علی تاج‌امیری در بازدید از برخی پروژه‌های کشاورزی شهرستان دنا اظهار کرد: این شهرستان در زمینه باغداری و همچنین تولیدات گلخانه‌ای ظرفیت‌های بالایی دارد.

فرماندار شهرستان دنا افزود: تولیدات گلخانه‌ای اکنون سهم بسیار خوبی در تولیدات کشاورزی و زراعی دارد و تجربه نشان داده که استفاده از توان متخصصان کشاورزی و اعتماد به فارغ‌التحصیلان در به ثمر نشستن این پروژه‌ها بسیار موفق بوده است.

تاج‌امیری تصریح کرد: در شهرستان دنا و در بخش کشاورزی از چنین طرح‌هایی حمایت خواهیم کرد، به همین منظور از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کنیم.

فرماندار شهرستان دنا گفت: طرح کشت گل‌رز در سطح ۵ هزار مترمربع در روستای امیرآباد دنا اجرا می‌شود که یکی از بهترین طرح‌های گلخانه‌ای از نظر اقتصادی، درآمد و اشتغال‌زایی و تولید به شمار می‌رود.

وی افزود: گل‌های پرورشی به خصوص گل رز برای صادرات بسیار خوب بوده و مشتریان آن در همه نقاط کشور وجود دارند که سرمایه‌گذاری در این بخش سودمند است.

فرماندار شهرستان دنا با بیان اینکه طرح کشت گیاهان دارویی نیز یکی دیگر از قابلیت‌های کشاورزی شهرستان دنا به شمار می‌رود، گفت: در بخش پاتاوه نیز ۳٫۵ هکتار از اراضی به کشت به‌لیمو اختصاص می‌یابد که این طرح نیز از طرح‌های خوب کشاورزی برای اشتغال و درآمدزایی است.

تاج‌امیری کشت بن‌سرخ «لیزک» را در عرصه‌های طبیعی برای بهره‌برداران یکی از راه‌های درآمدزایی ذکر کرد و افزود: مقدمات کار برای تولید در ۴ هکتار از عرصه‌ها آماده است.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.