بحران بی آبی و مشکلات مردم لوداب

دنا نما: بخشدار لوداب از بحران بی‌آبی در این بخش خبر داد و گفت: در صورتی که مشکلات کم‌آبی بخش لوداب برطرف نشود اهالی منطقه برای امرار معاش خود مجبور به مهاجرت می‌شوند.

جمال روحانی با اشاره به مشکلات عدیده بخش لوداب در حوزه‌های راه و آب اظهار کرد: از دوران خدمت در بخش لوداب همواره برای رسیدگی مشکلات و گوشزد آن‌ها به مسئولان امر از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.

بخشدار لوداب در ادامه به مشکلات آبی اهالی این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آب از ضروریات زندگی در هر نقطه‌ای است اما متاسفانه مدتی است که بخش لوداب با بحران بی‌آبی مواجه شده و این بحران همچنان ادامه دارد و مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به تنش‌‌های آبی آبفار نظارت بیشتری بر آبداران این منطقه داشته باشند تا آب به‌صورت مساوی تقسیم شود.

روحانی که از وضعیت کنونی کم‌آبی و بحران شدید آب در منطقه لوداب گلایه‌مند بود از مسئولان خواست تا توجه بیشتری به این بخش داشته باشند و اهالی منطقه را از بحران بی‌آبی نجات دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آب‌رسانی به ۱۵ روستای بخش لوداب با یک تانکر سیار در حال انجام است.

بخشدار لوداب در بخشی دیگر از سخنان خود از خشک شدن بیشتر رودخانه‌های این بخش خبر داد و گفت: لوداب قابلیت برای ایجاد سد دارد و احداث آن در این بخش ضروری است.

روحانی تصریح کرد: با احداث سد در بخش لوداب بدون شک بسیاری از مشکلات کم‌آبی که مردم اکنون با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند برطرف شده و شاهد رونق بخش کشاورزی و دامداری در این منطقه خواهیم بود.

بخشدار لوداب با تاکید بر اینکه درآمد اکثر مردم این بخش از راه کشاورزی و دامداری است و با کم‌آبی کنونی با مشکلات متعددی مواجه هستند، گفت: انتظار می‌رود مسئولان در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که مشکلات کم‌آبی بخش لوداب برطرف نشود اهالی منطقه برای امرار معاش خود ناچار به مهاجرت خواهند شد.

روحانی بخش لوداب را دارای ۱۶ هزار نفر جمعیت عنوان کرد و گفت: بخش لوداب از محروم‌ترین بخش‌های شهرستان بوده که نیازمند توجه و حمایت هرچه بیشتر مسئولان ارشد استانی و شهرستانی است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.