نجات جان گردشگر بیمار اسپانیایی در یاسوج

دنا نما: گردشگر اسپانیایی، ساعتی پس از ورود به شهر یاسوج؛ مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیمار شد اما با اقدام به موقع نیروی انتظامی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تیم پزشکی نجات یافت.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ یک گردشگر اسپانیایی که روزدوشنبه با دوچرخه وارد شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد شد در پارک ساحلی این شهر برای دقایقی قصد استراحت داشت که بعد از مدت کوتاهی دچارفشار از ناحیه شکم شد.

شاهدان عینی گفتند که آقای ‘مارک دلگادوگواردیا’ به شدت و از درد به خود می پیچید که پس از اطلاع دادن نیروی انتظامی مستقر در پارک، توسط ماموران به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پزشکان بیمارستان پس از معاینه ها و آزمایش های لازم، متوجه بیماری آپاندیس این گردشگر شدند و عمل جراحی موفقیت آمیزی بر روی او انجام دادند.
محمود باقری افزود: ‘مارک دلگادوگواردیا’ ساعتی پس از به هوش آمدن به بخش مراقبت های ویژه انتقال داده شد.
وی اظهار کرد: به گفته پزشکان، وضعیت عمومی این بیمار مناسب است و تا یک یا دو روز دیگر ترخیص می شود.
باقری بیان کرد: یک اتاق ویژه، یک ‘وای فای’ برای تماس تصویری با خانواده و پرستار مخصوص مسلط به زبان انگلیسی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای این گردشگر در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: بیمار با تماس با خانواده و دوستانش وضعیت خود را تشریح کرد.
باقری گفت: با سفارت اسپانیا در تهران تماس گرفتیم و وضعیت رو به بهبودی این گردشگر خارجی را به دولت متبوعش رسانده ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همراهی برخی از مسوولان این اداره با دسته گل و شرینی به عیادت این بیمار رفتند وبا وی صحبت کردند.
آقای ‘مارک دلگادوگوارد’ گردشگر شهر بارسلونا اسپانیا با دیدن این صحنه بسیار خوشحال می شود و از مهمان نوازی مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر می کند.
مارک دلگادوگوارد در این دیدار با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی تبلیغات منفی بر علیه ایران می شود، تصریح کرد: برگشتم به دوستانم از مهمان نوازی ایرانیان خواهم گفت، شما مردم ایران مردم خوب و مهمانوزاری هستید و دوباره به ایران سفر خواهم کرد.
یکی از کارکنان روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وسایل شخصی این گردشگر از جمله دوچرخه و کوله پشتی در محل این اداره کل است و پس از ترخیص به وی تحویل داده خواهد شد.
علی اکبر پاک روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به این دلیل که این گردشگر نمی تواند رکاب بزند پیش بینی اقامت دو روزه در یکی از هتل های یاسوج با هزینه اداره کل برای وی شده است.
وی اظهار کرد: صحبت های لازم با این گردشگر صورت گرفته و در صورت تمایل وی مقدمات ادامه سفر زمینی با دوچرخه و یا هوایی فراهم است.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های با مناطق خوش آب و هوای ایران است که هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.
در سال های اخیر شمار گردشگران داخلی و خارجی در این استان افزایش چشمگیری یافته است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.