راه آهن یاسوج – اقلید بعنوان طرح مهم استان در سفر دولت مطرح می شود

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن یاسوج – اقلید به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های عمرانی و اقتصادی این استان در سفر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت یازدهم به استان مطرح می شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ سید موسی خادمی عصر سه شنبه در آیین بازدید از روند عملیات اجرایی راه آهن یاسوج – اقلید افزود: چنین اقدامی موجب آغاز رسمی عملیات اجرایی این طرح مهم و حمایت مالی هر چه بیشتر متولیان امر در سطح ملی از آن خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرا، تکمیل و بهره برداری از راه آهن یاسوج – اقلید نیازمند یک تلاش جمعی و همکاری همه جانبه مدیران اجرایی استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس است.
خادمی اظهار کرد: با افتتاح این راه آهن استعدادهای بالقوه موجود در شهرهای یاسوج و اقلید بیش از پیش شکوفا شده و این دو شهر تا حد قابل ملاحظه ای از بن بست توسعه نیافتگی خارج می شوند.
وی عنوان کرد: راه آهن یاسوج – اقلید ۱۴۵ کیلومتر طول داشته و مطالعات فاز نخست آن نیز به طور کامل انجام شده و به اتمام رسیده است.
خادمی ابراز داشت: ۱۷ دهنه تونل با ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر طول به همراه هفت ایستگاه در این راه آهن پیش بینی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قطعه اول راه آهن یاسوج – اقلید از صفر تا ۲۲ کیلومتر حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی گفت: مبلغ قرارداد اجرای قطعه اول راه آهن یاسوج – اقلید ۱۳۵ میلیارد ریال بوده و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل و بهره برداری کامل این راه آهن برآورد شده است.
وی بیان کرد: در افق سال ۱۴۱۵ هجری شمسی پیش بینی می شود که سالانه حدود چهار میلیون تن بار و بیش از ۴۰۰ هزار نفر مسافر با این راه آهن جابه جا شود.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، گفت: برای به نتیجه رسیدن این طرح مهم تاکنون تلاش های چشمگیری از سوی مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
غلام محمد زارعی افزود: تکمیل راه آهن یاسوج – اقلید به اعتبارات کلان نیاز دارد که انتظار می رود مسوولان کشوری و مدیران اجرایی استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس برای شتاب بخشی در افتتاح آن همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.
وی بیان کرد: یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم دولت یازدهم تلاش برای اجرای طرح های اساسی است که راه آهن یاسوج – اقلید از نمونه های بارز آن محسوب می شود.
زارعی اظهار کرد: امید است در سفر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت یازدهم به کهگیلویه و بویراحمد روند اجرای این راه آهن به عنوان یک طرح مهم عمرانی و اقتصادی استان شتاب بیشتری گیرد.
وی عنوان کرد: عملیات اجرایی راه آهن یاسوج – اقلید به طور همزمان از هر دو سمت استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس آغاز شده و پیش رود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: پیش بینی های لازم برای اتصال راه آهن یاسوج – اقلید به راه آهن خوزستان – فارس که جزو خطوط ریلی اصلی کشور به شمار می رود انجام شده است.
حسن فدایی افزود: سعی خواهد شد راه آهن یاسوج – اقلید با روش های مختلف از جمله فاینانس داخلی تامین اعتبار شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.