آموزش و پرورش دانش‌آموزان را تشویق به انتخاب رشته تجربی می‌کند این روند باید اصلاح شود

دنا نما: رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اهمیت کیفی سازی آموزش در دانشگاهها برای آینده کشور بالاتر از کیفی‌سازی پژوهش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ دکتر محمودرضا رحیمی در جمع مدیران آموزشی دانشکده‌های دانشگاه یاسوج افزود: در برخی از دانشگاهها اعضای هیئت علمی بر اساس آئین نامه ارتقا، تنها به مباحث پژوهشی اهمیت می دهند و مسایل آموزشی را رها کرده اند.

وی بیان کرد: ابزارهای لازم برای کیفی سازی آموزش در دانشگاهها و از جمله دانشگاه یاسوج اندیشیده شده است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به سیاست‌گذاری جدید وزارت علوم خاطرنشان کرد: تغییرات در حوزه های آموزشی و رفتن به سمت دانشگاههای نسل سوم از مهمترین سیاستهای جدید وزارت علوم است.

رحیمی با بیان اینکه در برخی رشته‌های دانشگاه با بحران عدم استقبال مواجه هستیم، تصریح کرد: اگر فکری نشود این عدم استقبال، در آینده دامن رشته‌های پرطرفداری نظیر مهندسی را نیز می گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در آموزش و پرورش دانش‌آموزانی که دارای معدل بالا هستند را تشویق به انتخاب رشته تجربی می‌کنند که این روند باید اصلاح شود.

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: باید بحران‌های به وجود آمده را به صورت دقیق تحلیل و متناسب با وضعیت موجود شرایط را تغییر داد.

رحیمی افزایش فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی را فرصتی برای کیفی سازی دانشگاهها عنوان و اظهارکرد: وجود نیروهای قوی و کیفی، توانایی یک مجموعه را تبلیغ می کند.

وی با بیان اینکه ساختار علمی دانشگاه باید قدرتمند باشد، تأکید کرد: نگرش اعضای هیئت علمی باید به سمت فعالیت‌های کارآفرینی و ایجاد شغل سوق داده شود.

رئیس دانشگاه یاسوج در پایان از مدیران آموزشی خواست تا راهکارهای خود را برای ارتقا کیفیت آموزش در دانشگاه ارائه دهند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.