خسارت ۵۰۰ میلیون تومانی طرح پرورش ماهی شهنیز به دلیل جاری شدن سیل

دنا نما: جاری شدن سیل به طرح پرورش ماهی سردآبی شهنیز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ طرح پرورش ماهی قزل آلا سردابی شهنیز به دلیل بارش باران و جاری شدن سیل تمامی ماهیان موجود در این طرح تلف شدند.
حیدر اسلام پناه مدیر این طرح در گفتگو با “دنا نما” افزود: در روز ۱۵ شهریور سال جاری به دنبال بارش باران شدید در ارتفاعات روستاهای شهنیز و” تاکسیسه” و جاری شدن سیل و وارد شدن آب گل آلود تمامی ۲۰۰ هزار قطعه ماهی این طرح تلف شدند.
وی ادامه داد: میزان تلفات وارده به این طرح ماهی بالغ بر ۵۰۰ میلون تومان است و تمام سرمایه خود را با یک بارندگی و در کمتر از یکساعت از دست دادیم.
مهدی نظری مستاجر این طرح نیز گفت: میزان خسارت بسیار بالا بوده و از استاندار و اداره شیلات تقاضا داریم نسبت به مساعدت مالی در شرایط بحرانی و راه اندازی مجدد آن، ادامه فعالیت آن را میسر کنند.
نظری ادامه داد: طرح پرورش ماهی سردآبی قزل آلا شهنیز از طرح های موفق در شهرستان بویراحمد بوده و نقش به سزایی در تامین ماهی بخش مارگون و شهر یاسوج و استان های همجوار و تهران داشته است.
نظری افزود: اکنون با این تلفات و خسارت سنگین، ادامه کار و راه اندازی مجدد طرح بسیار سخت و از توان مالی ما خارج است و انتظار داریم اداره شیلات نسبت به کارشناسی و کمک جهت حفر چاه آب اضطراری و ایجاد بند انحراف آب در شرایط بحرانی و ایجاد رسوب گیر این واحد تولید و پرورش ماهی، یاری مان کنند.
روستای شهنیز در بخش مارگون شهرستان بویراحمد و در ۸۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان واقع شده است.

طرح ماهی سردآبی قزل آلا شهنیز
طرح ماهی سردآبی قزل آلا شهنیز

?????????????

?????????????

?????????????

?????????????

شهنیز

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.