ایست قلبی عامل مرگ کوهنورد یاسوجی در ارتفاعات آبشار یاسوج

دنا نما: بانوی جوان یاسوجی که به همراه یک تیم کوهنوردی به ارتفاعات آبشار یاسوج صعود کرده بود به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ حوالی ساعت ۱۹ روز چهارشنبه خانم زینب امین صفایی که به همراه یک تیم  کوهنوردی به ارتفاعات آبشار یاسوج صعود کرده بود، در اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

  مسئول امداد و نجات کوهستان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ضمن تائید این خبر گفت: در این حادثه تلخ که به دلیل غیر اصولی بودن تمرینات کوهنوردی رخ داد، پس از اینکه این بانوی کوهنورد دچار ایست قلبی می شود هم تیمی های وی اقدام به ماساژ قلب کرده که برای دقایقی تنفس وی برمی گردد.

 مهدی پورابراهیم با بیان اینکه پس از چند لحظه دوباره این کوهنورد دچار ایست قلبی می شود، افزود: متاسفانه قبل از رسیدن تیم امدادی و اورژانس، این بانوی کوهنورد فوت کرده بود و عملیات چک کردن علائم حیاتی و CPR نتیجه‌ای در پی نداشته است.

 وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای دومین بار کوهنوردی بر اثر عارضه قلبی جان خود را از دست می دهد، تصریح کرد:  کسانی که به عنوان سرپرست گروه کوهنوردی انتخاب می شوند یا باید مربی کوهنوردی باشند و یا حداقل پنج مرحله اصلی کوهنوردی را آموزش دیده باشند که در استان ما کمتر اتفاق می افتد.

 پورابراهیم در پایان اظهار امیدواری کرد با فعال شدن هرچه سریعتر کمیته ایمنی و راهنمایان کوهنوردی و توجه بیشتر کوهنوردان به تمرینات و کلاسهای آموزشی، دیگر شاهد این اتفاقات تلخ و ناگوار در استان نباشیم

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.