برخورد قاطع با سوء استفاده کنندگان اموال دولتی در انتخابات

دنا نما: دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخورد قاطع با هرگونه تخلف در تصرف اراضی ملی این استان، گفت: آرامش زمین‌خواران را در کهگیلویه و بویراحمد سلب می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ مهرداد کرمی با بیان اینکه برای اصلاح امور در استان و شفاف‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم مطبوعات و رسانه‌ها را یاور خود می‌دانیم، اظهار کرد: به همین منظور از همه پیشنهادات و نظرات سازنده اصحاب رسانه استفاده خواهیم کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه برخی از موضوعات مهم را اکنون از زبان رسانه‌ها شنیدم و این کمک بزرگی برای رفع برخی مشکلات در استان است، افزود: درب اتاق ما بر روی همه اصحاب رسانه و مطبوعات باز است و برای فرهنگ‌سازی همواره از نظرات آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یکی از اولویت‌های اصلی خود و همکارانش را حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکرات برشمرد و گفت: از کسانی که این دو فریضه را در جای جای استان پیگیری می‌کنند حمایت کامل خواهیم کرد و معتقدیم که اگر امر به معروف و نهی از منکر در هر جای از کشور و استان به خوبی جاری شود بسیاری از مشکلات و پدیده‌ها و معضلات اجتماعی را نخواهیم داشت.

کرمی در بخش دیگری از اظهارات خود یکی از دغدغه‌های رئیس‌کل دادگستری استان را مقابله جدی با بحث زمین‌خواری برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اسفندماه گذشته حجت را بر همه تمام کردند و باید همه به این فرمان معظم‌له به بهترین وجه لبیک بگوییم.

وی مشکلات در این حوزه را در استان بسیار زیاد دانست و گفت: نمی‌گوییم که در دوره ما در برخورد با این معضل همه مشکلات برطرف می‌شود اما با همکاری مردم و گزارشات آن‌ها و پیگیری اصحاب رسانه و سایرین آرامش را از زمین‌خواران در استان خواهیم گرفت.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه متأسفانه برخی راهنمایی‌ها و همکاری‌ها در ادارات با زمین‌خواران موجب تشدید زمین‌خواری در استان شده است، افزود: به اداراتی که در تسهیل وقوع جرم در استان کمک می‌کنند رحم نخواهیم کرد.

وی یکی دیگر از اولویت‌های کاری را حمایت از سرمایه‌گذاری در استان و کمک به دولت برای توسعه استان در بخش‌های مختلف از جمله عمران و آبادانی ذکر کرد و افزود: برای توسعه استان و رفع معارضات آمادگی کامل داریم.

کرمی یکی دیگر از مشکلات کنونی را که سبب سلب آرامش مردم در برخی از شهرهای استان شده، عملکرد باغ‌ها و تالارها ذکر کرد و گفت: در درون و بیرون این باغ‌ها و تالارها مسائلی رخ می‌دهد که نباید اجازه دهیم این کارها انجام شود و سایر دستگاه‌ها هم وظایفی دارند که لازم است به وظایف قانونی خود عمل کنند.

این مسئول ارشد قضایی از مُهر و موم شدن درب تعدادی از باغ‌ها و تالارها ظرف یک ماه گذشته خبر داد و گفت: با این اماکن که مسائل شرعی و بهداشتی و فرهنگی را رعایت نمی‌کنند تعارفی نداریم.

وی در خصوص رسیدگی به جرائم انتخاباتی هم گفت: با توجه به اینکه در پایان سال انتخابات را داریم دستگاه قضایی با هرگونه سوء استفاده از امکانات و حتی زمان و وقت در دستگاه‌ها و ادارات که به نفع اشخاص و افراد در انتخابات باشد، برخورد می‌کند.

کرمی خاطرنشان کرد: بخش‌نامه رسیدگی به جرائم انتخاباتی نیز ابلاغ شده و به همین منظور شعبه ویژه، دادگاه و دادگاه تجدید نظر ویژه خواهیم داشت و حتی اسامی قضات رسیدگی‌کننده هم مشخص شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.