۱۵ هکتار از مراتع سرنجل کل بویراحمد در آتش سوخت

دنا نما: ۱۵ هکتار از مراتع منطقه “سرنجل کل” شهرستان بویراحمد در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ مراتع جنگلی منطقه “سرنجل کل” بویراحمد امروز ساعت ۳ بعد از ظهر دچار آتش سوزی شد.

سعید نظری رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در گفتگو با “دنا نما” گفت: این آتش سوزی به دلیل خاموش نکردن آتش به جا مانده از طرف مسافران و گردشگران و وزش بادهای موسمی به دل جنگل سرایت کرد و بعد از دو ساعت تلاش نیروهای منابع طبیعی مهار شد.

نظری ادامه داد: گونه غالب این منطقه علفزار و درخت بلوط است که ۱۵ هکتار علفزار آن در آتش سوخت و به درختان بلوط نیز آسیب دیده اند.

وی ضمن ابراز ناراحتی از عدم همکاری سایر دستگاهها در مهار آتش سوزی های منابع طبیعی در شهرستان بویراحمد افزود: در بیش از ۴۰ مورد آتش سوزی که امسال وجود داشت، دستگاههای اجرایی هیچ گونه همکاری نداشته اند و کارکنان منابع طبیعی با دست خالی و کمترین امکانات آتش را خاموش کرده اند.

نظری در پاسخ به این سوال که چرا از هلی کوپتری که در سفر خانم ابتکار رئیس محیط زیست کشور برای مانور استفاده شد، بهره نمی برید گفت: این هلی کوپتر فقط به صورت نمادین در مانور استفاده شد و از وجود آن در استان بی اطلاع هستم تا چه رسد ما را یاری کند. رئیس منابع طبیعی بویراحمد ابراز کرد: منطقه “سرنجل کل” یک منطقه گردشگری و متعلق به مردم هست که منابع طبیعی از یک سو مشغول مبارزه با زمین خواری در این منطقه بوده و از سوی دیگر نیز بدون از داشتن کمترین امکانات خودرویی برای مهار آتش با دست خالی به مبارزه با آتش می رود.

منطقه “سرنجل کل” در ۱۵ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.