ایل بهمئی برای برقراری صلح در باغملک آبرو بگذارند

دنا نما: نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خواستار پادرمیانی ایل بهمئی برای پایان بخشیدن به حادثه تلخ شهرستان باغ‌ملک شد و گفت: از آبروی خود برای برقراری صلح در آن منطقه مایه بگذارید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در همایش بزرگداشت امامزاده میرسالار(ع) که در جوار بارگاه این امامزاده واجب‌التعظیم در دیشموک برگزار شده بود با اشاره به وقوع حادثه ناگوار در یکی از شهرستان‌های خوزستان و همجواری با بهمئی خواستار پادرمیانی بزرگان ایل بهمئی برای پایان این درگیری شد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خطاب به علما و بزرگان این ایل تصریح کرد: در حادثه تلخی که در همسایگی بهمئی در باغ‌ملک پیش آمده است آبروداری و التماس کنید تا آن‌چه رخ داده پایان پیدا کند.

ملک‌حسینی با بیان اینکه ایل‌ها و طوایف استان ما از امامزادگان آموخته‌اند که مایه انس و الفت باشند، افزود: غیرت باید در مقابل کفر و ظلم و شرک باشد.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز توقع می‌رود که سادات میرسالار که در آن منطقه نفوذ دارند از ریش‌سفیدشان و از عمامه و قبای مقدسشان برای ایجاد صلح آبرو بگذارند تا خدای ناخواسته آن‌چه اتفاق افتاد ادامه پیدا نکند.

وی با مذموم خواندن اتفاق روی داده در شهرستان باغ‌ملک از توابع خوزستان که منجر به کشته شدن چندین نفر شده است، تصریح کرد: دل ما هم از این رویداد به درد آمد چون آن‌ها را از خود می‌دانیم و ناراحت هستیم که چنین اتفاقی برای دوستان ما پیش آمد.

ملک‌حسینی در ادامه سخنانش امامزادگان را علما، حکما و شخصیت‌های برجسته عنوان و تصریح کرد: این بزرگواران پاکی، قداست و شرافت را به مثابه یک میراث برای نسل‌ها و پیروان و شیعیان ارزانی داشتند.

این مسئول با بیان اینکه جایگاه مکان امامزادگان در طول تاریخ محل امن و صیانت بوده است، عشق و ارادت ملت ایران به امامزادگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بسیاری از مناطق ایران شهرها پس از دفن، امامزادگان ایجاد شده‌اند و نشان از این دارد که مردم به عشق این بزرگان آبادانی خود را گرداگرد حرمشان برپا کردند.

ملک‌حسینی، خواستار تداوم برگزاری همایش‌های بزرگداشت امامزادگان شد و تصریح کرد: این چنین برنامه‌هایی وقت طلایی برای ایجاد انس و الفت و شناخت و نیز به جای آوردن صله رحم است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.