مسئولان به فکر اصلاح انگور سی سخت برای کوتاه‌تر شدن بازده زمانی ثمری این میوه باشند

دنا نما: فرماندار شهرستان دنا گفت: انگور تولیدی سی‌سخت قابلیت صادرات به دیگر کشورها را دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ علی تاج‌امیری عصر پنجشنبه،۲۶شهریورماه در جشنواره ۲ روزه ” انگور سی‌سخت” افزود: این جشنواره با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری دنا، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف معرفی انگور تولیدی استان، تنوع ارقام مختلف انگور، فرآورده‌های انگور از جمله کشمش در دستور کار قرار گرفت.
وی از ایجاد کارگاه‌های آموزشی با حضور صاحبنظران بخش کشاورزی در کنار این جشنواره خبر داد و اظهارکرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کشاورزان نمونه استان طی آئینی با حضور مسئولان استانی تجلیل می‌شوند.
همچنین پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جشنواره خواستار برگزاری این جشنواره در سطح ملی و بین المللی شد و گفت: امیدواریم با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این جشنواره در تقویم سازمان میراث فرهنگی ثبت شود.
وی با بیان اینکه جشنواره سی‌سخت فرصت مناسبی برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت است، تصریح کرد: شهر سی‌سخت با وجود داشتن طبیعتی بکر و دیدنی دیگر برای تمام ایرانیان آشناست و نیازی به معرفی ندارد و باید از هم اکنون همزمان با توسعه گردشگری به فکر توسعه اقتصادی مردم و نقش مستقیم صنعت گردشگری در زندگی مردم باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به نداشته‌هایشان افتخار می‌کنند اما ما نتوانستیم داشته‌هایمان را به خوبی معرفی کنیم، عنوان کرد: در چند سال اخیر انگور در اقتصاد مردم سی‌سخت جایی نداشته که این موضوع سبب نگرانی آنان شده است.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان متولی توسعه بخش گردشگری به فکر ایجاد صنایع تبدیلی و اصلاح انگور سی‌سخت برای کوتاه‌تر شدن بازده زمانی ثمری این میوه، باشند.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.