سرطان به عنوان شایع ترین دلیل مرگ زنان قابل پیشگیری است و علاج زودهنگام دارد

دنا نما: مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: سرطان‌های زنان پیش‌ پاافتاده بوده و علاج زودهنگام دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ فهیمه فرهمندپور عصر امروز در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره ایثارگری‌های رزمندگان، اظهار کرد: قبل از اینکه مسئولیت اجرایی داشته باشم در حوزه زنان محقق هستم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد که ضمن اهمیت بودجه و اعتبارات آنچه که بین جوامع مختلف اثر اساسی داشته، تنها اعتبارات نیست.

فرهمندپور بیان کرد: در سال ۹۴ از لحاظ اعتبارات دست ما کاملاً بسته بود اما آن چیزی که حرف اول را در خصوص زنان می‌زند نوع نگاه ما به زنان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: نباید زنان را موجودات قابل ترحم دانست و باید زنان را نیز به گونه دیگر مورد توجه قرار داد و آنها را مکمل مردان قرار داد.

فرهمندپور گفت: امروز شعار جامعه جهانی توانمندسازی زنان است و یک موقع فمینیسم‌‌ها مردان و زنان را در مقابل هم قرار می‌دادند.

وی عنوان کرد: باید باور کنیم که زنان رقیبان ما نیستند بلکه شریک ما هستند و نباید آنها را در مقابل مردان قرار داد.

این مسئول تأکید کرد: اگر به مشکلات آنها رسیدگی نشود مشکلات متراکمی در جامعه به وجود خواهد آمد، بنابراین باید برای زنان برنامه‌ریزی حساس‌تری داشت.

وی افزود: نباید نسبت به برخی مشکلات زنان از جمله اعتیاد و بیکاری آنان بی‌توجه بود که در آینده مشکلات بسیار زیادی برای جامعه ایجاد می‌شود.

فرهمندپور توضیح داد: سرطان‌های شایع زنان قابل پیشگیری‌تر از سایر سرطان‌ها هستند و علاج زودهنگام دارند، اما اکنون شایع‌ترین مرگ و میر به دلیل همین سرطان‌های پیش پاافتاده است که با یک غربالگری ساده قابل پیشگیری است.

وی متذکر شد: متأسفم از اینکه در  برخی استان‌ها کارگروه بانوان تشکیل می‌شود و مدیران و فرمانداران به جای حضورشان، تنها کارشناسان خود را به این کارگروه‌ها می‌فرستند و فکر می‌کنند مسائل زنان فقط زنانه است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: بیشتر مشکلات زنان به مشکل جنس دیگر برمی‌گردد و آنها این مشکل را ایجاد می‌کنند.

وی یادآور شد: همه می‌دانیم نفقه زن با مرد است و چه اتفاق افتاده که زنان اکنون مشتاق شغل و کار شده‌اند که آن را باید در نفقه‌ها جستجو کرد که مردان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

این مسئول تشریح کرد: اگر مردان خود را بهتر تربیت کنیم زنان کمتر نسبت به شغل بیرون از خانه مشتاق می‌شوند و اگر بخواهیم دختران مشکلی پیدا نکنند باید پسران را نیز خوب تربیت کنیم.

فرهمندپور در پایان گفت: از دوره‌های مهارت‌های زندگی که در کشور برگزار می‌شود کمتر از ۱۵ درصد آن مردان هستند که این مشکلات را در کشور ایجاد کرده است.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.