دانشگاه پیام‌نور چرام تعطیل شد

دنا نما: در سایه بی‌تدبیری مسئولان، دانشگاه پیام‌نور چرام تعطیل و دانشجویان خانه به دوش شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ آموزش و به دنبال آن نهادهای آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند، آموزش، پژوهش، فرهنگ و فضای فیزیکی دانشگاه باید به صورت متوازن و همه جانبه در حال توسعه باشد.

دانشگاه باید از مدرسه متمایز باشد اما چیزی که دانشجویان دانشگاه پیام‌نور چرام را آزار می‌دهد فضای فیزیکی این دانشگاه و هم اکنون تعطیلی آن در سایه بی‌تدبیری مسئولان است.

بیش از پنج سال از تاسیس رسمی دانشگاه پیام‌نور می‌گذرد اما همچنان مشکلات دانشجویان این دانشگاه مرتفع نشده است.

دانشگاه پیام‌نور چرام که از سال ۸۹ و با سه رشته مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر، مهندسی آب و خاک و علوم تربیتی فعالیت خود را آغاز کرده بود، همچنان با گذشت پنج سال از تاسیس آن با مشکل نبود مکان آموزشی روبرو است.

این دانشگاه از اولین سال تاسیس تاکنون از مدارس مختلفی که آموزش و پرورش چرام در اختیارشان قرار داده بود استفاده می‌کردند اما این روزها به دلیل درخواست باز پس‌گیری این اماکن، دانشجویان دچار سردرگمی شده‌اند.

این در حالی است که طی جلسات هیئت موسس دانشگاه پیام‌نور که با حضور مسئولان شهرستانی و روسای ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه پیام‌نور چرام در سال ۹۳، مقرر شده بوده که تا مشخص شدن موقعیت ساختمان دانشگاه، در یکی از مدارس شهرستان کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان برگزار شود اما با شروع فصل تحصیلی جدید باز هم مشکلات شروع شد.

*مسئولان اجازه ندهند دانشگاه پیام‌نور چرام منحل شود

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری عصر شنبه ۲۸ آبان ماه سال ۱۳۹۱ در حاشیه افتتاح دانشکده صنعت و معدن چرام با بیان اینکه در دانشگاه جهت‌گیری سیاسی و اجتماعی افراد شکل می‌گیرد، اظهار کرد: ما باید از دانشگاه به عنوان مبداء تحولات در جهت مثبت استفاده کنیم.

نماینده مردم کهگیلویه و چرام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور به چرام اختصاص داده نمی‌شد، متذکر شد: با آوردن دلایل، فشار و برنامه، موفق به اخذ مجوز دانشگاه پیام‌نور در این شهرستان شدیم.

وی اضافه کرد: اکنون تا یک ماه فرصت داریم که اگر مسئولین شهرستانی و استانی به تعهداتی که داده‌اند عمل نکنند این دانشگاه به پیام‌نور کهگیلویه انتقال داده می‌شود.

اکنون پنج سال می‌گذرد و دانشگاه پیام‌نور چرام در سایه بی‌توجهی مسئولان تعطیل شد.

*دانشگاه پیام‌نور چرام واحد برتر در زمینه فرهنگی در سطح کهگیلویه و بویراحمد شد/بی‌توجهی حق دانشجویان چرام نیست

سیدباقر کارگر رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور چرام ۹ مهر ۹۳ در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام با اشاره به مشکلات دانشگاه پیام‌نور و با متذکر شدن این مطلب که زمانی قرار بر تجمیع این واحد با واحد دهدشت بود، گفت: در طی بازدیدی که از دانشگاه‌های پیام‌نور استان از سوی سازمان مرکزی بررسی شد آیتم‌های ۱۰۰ امتیازی برای واحدها و مراکز وجود داشت که با توجه به آیتم‌های موجود نمره ۱۷ به چرام تعلق گرفت.

این مسئول، اضافه کرد: گفته شد این واحد شرایط ادامه کار را ندارد و هیئت موسس به تعهدات خود عمل نکرده است بنابراین باید جمع شده و در دانشگاه دهدشت تجمیع شود.

کارگر با اعتراف به اینکه وقتی به چرام آمدم و شاگردان و دانش‌آموزانم را دیدم که مسئولیت گرفته‌اند دلم نیامد این کار را انجام دهم، خاطرنشان کرد: نخواستم با جمع شدن این واحد نقطه تاریکی در دفتر مسئولیتم ثبت شود و با رایزنی‌هایی که با فرماندار وقت انجام گرفت نه تنها این واحد جمع نشد بلکه توسعه رشته‌ها هم انجام شده و چهار رشته جدید نیز اضافه شد.

*واحد چرام با همه کمبودها پا به پای مرکز استان و واحد کهگیلویه در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی هیچ‌وقت کم نیاورد و جز واحدهای برتر فرهنگی شناخته شد.

*بیرون کردن مهمان، شرم‌آورتر از نپذیرفتن اوست

روح‌الله نیک‌فکر در این خصوص به خبرنگاران گفت: دانشگاه پیام‌نور توسط آموزش و پرورش پلمب شد که این اقدام در شأن محیط آموزشی و علمی دانشگاه نیست.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام با بیان اینکه از هیئت موسس دانشگاه پیام‌نور انتظار می‌رود تا نسبت به مرتفع شدن این مشکل و فضای فیزیکی دانشگاه پیام‌نور تصمیم درستی اتخاذ کنند، ابراز کرد: تاکنون مسئولان آموزش و پرورش چندین بار بدون طی کردن ضوابط اداری و به بهانه‌های مختلف حرمت دانشگاه را شکسته و با بیان اینکه ساختمان دانشگاه متعلق به آموزش و پرورش است وارد محیط دانشگاه شده‌اند.

*چراغی به خانه رواست به مسجد حرام است

صدرالله عزیزی نیز در این باره به خبرنگاران گفت: ما طی این ۵ سال مدارس مان را در اختیار دانشگاه قرار داده و تاکنون هر کمکی از دستمان برآمده کوتاهی نکرده‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش چرام با بیان اینکه از سال ۸۹ آموزش و پرورش فضای آموزشی در اختیار پیام‌نور قرار داده است، عنوان داشت: در نشست مهرماه سال ۹۳ با حضور رئیس سابق پیام‌نور در فرمانداری، مقرر شد یک سال دیگر دانشگاه در ساختمان بماند.

وی، افزود: با توجه به نیاز دارالقرآن و مرکز پژوهش‌سرای دانش‌آموزی به فضا، جهت یادآوری و نیاز شدید از اردیبهشت سال جاری جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرده و هر بار از رئیس دانشگاه دعوت کردیم که فقط یک بار حضور یافتند.

این مسئول با اشاره به این مطلب که اعلام آمادگی کردیم تا دبیرستان دو طبقه شهید بهشتی را عصرها و پنج‌شنبه و جمعه، صبح و عصر در اختیارشان قرار دهیم ولی قبول نکردند، عنوان داشت: اکنون که کد پژوهش‌سرای ما به دلیل نبود فضا حذف شده و دارالقرآن هم به همین دلیل در حال حذف شدن است، اداره کل آموزش و پرورش هم می‌گوید به شرط داشتن فضای مستقل، کد را فعال می‌کنیم، فضا را نیاز داریم.

عزیزی با اشاره به مکاتبه‌های محرمانه با دانشگاه، فرمانداری و امام جمعه در این خصوص، گفت: باید چه کار کنیم، آیا چراغی که به خانه رواست به مسجد بردنش ثواب است.

*آنچه در این بین بدیهی است تعطیلی دانشگاه پیام‌نور چرام و خانه به دوش شدن دانشجویان این دانشگاه علی‌رغم پتانسیل‌های بالا در سایه بی‌تدبیری مسئولان است.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.