ایجاد مزاحمت وانت های میوه فروش برای دانشجویان فنی و حرفه ای دختران یاسوج

دنا نما: معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی‌ و حرفه‌ای دختران یاسوج گفت: برخی از وانت‌بارهای میوه‌فروش که روبروی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج به فروش میوه می‌پردازند برای رفت و آمد دختران دانشجو معضلاتی را بوجود آورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از فارس؛ زمان زیادی نیست که ۴۰۰ خودروی وانت‌بار میوه فروش ورودی شهر یاسوج طی اقدامی از سوی شهرداری این شهر جمع‌آوری و با حضور مسئولان قضایی و انتظامی در مکان‌های دیگری ساماندهی شدند، اما ساماندهی برخی از این وانت‌بارها در خیابان قرنی و روبروی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج نیز سبب معضلات اجتماعی دیگری شده و در واقع این اقدام شهرداری را زیر سئوال برده است.

 کج‌سلیقگی شهرداری یاسوج در ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش

معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی‌ و حرفه‌ای دختران یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش توسط شهرداری در این مکان زیبنده یک مرکز علمی و آموزشی نیست، اظهار کرد: این وانت‌بارها که برخی از آنها موازین اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، درست روبروی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج به فروش میوه می‌پردازند که برای رفت و آمد دختران دانشجو معضلاتی را بوجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: وجود این میوه فروش‌های دوره‌گرد در جلوی محل آموزشکده فنی و حرفه ای دختران یاسوج برای دانشجویان مزاحمت و دردسر ایجاد می‌کنند.

علی سینایی با تاکید بر اینکه به دلیل عبور و مرور جمع زیادی از شهروندان برای خرید میوه از این دوره‌گردها در رفت و آمد دختران دانشجو مشکلاتی ایجاد شده است، بیان کرد: وجود این دو مکان در کنار یکدیگر از هر نظر هم‌خوانی ندارد.

معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج با بیان اینکه شهرداری در این خصوص کج‌سلیقگی کرده است، افزود: مسئولان امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد فکری برای این وضعیت کنند و نباید این مکان را که روبروی محوطه آموزشی است در اختیار میوه‌فروشان قرار می‌دادند چرا که برخی از آنها با پرتاب خیار و گوجه برای دانشجویان مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

پیگیر ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش هستیم

هدایت امیری رئیس شورای شهر یاسوج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه، اظهار کرد: وانت‌بارهای میوه‌فروش در ورودی این شهر که چهره مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را بسیار زشت و سبب ازدحام و مشکلات اجتماعی شده بودند طی یک اقدامی بسیار خوب از سوی شهرداری یاسوج ساماندهی شدند.

امیری با بیان اینکه با ساماندهی وانت‌بارها در ورودی شهر یاسوج رضایت نسبی ایجاد شد، بیان کرد: با این کار تردد آسان و معضلات اجتماعی در ورودی شهر تا حدودی برطرف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ساماندهی میوه‌فروشان باید همه جوانب دیده شود، افزود: برای ساماندهی میوه فروشان در جمعه بازار و خیابان قرنی باید فکر اساسی کرد و نباید برای رفع مشکلی در منطقه دیگر نارضایتی ساکنین و شهروندان مناطق دیگری را فراهم کرد.

رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه پیگیر موضوع ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروش در جلوی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج هستیم، بیان کرد: باید با یک جانمایی درست این معضل را برای همیشه برطرف کنیم.

 برخی از ساکنین مجتمع مسکونی واقع در خیابان قرنی (جمعه بازار) از وجود میوه فروشان دوره گرد در این منطقه ابراز نارضایتی کردند.

ساکنیم این مجتمع اظهار کرده‌اند: این میوه‌فروشان آسایش و امنیت خانواده‌های ما را تهدید می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رفع معضلات عمده و ایجاد فرصت توسعه برای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گرو ساخت زیرساخت‌های شهری و توسعه آن است و انتظار می‌رود که مسئولان شهرداری و شورای شهر یاسوج در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.