عوارض سنگین استفاده از قرص های یاز و یازمین در خانم ها

دنا نما: استاد دانشگاه و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به عوارض استفاده از برخی داورها از جمله آمپول دگزامتازون گفت: پسر بچه‌ای قربانی عوارض آن شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ رضا منتظر در جلسه دوم چهارمین همایش طب ایرانی اسلامی اختصاصی پرسش و پاسخ که به همت مرکز فنی و حرفه‌‌ای گچساران و مرکز پیک سلامت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از داورها و درمان غیر سنتی دارای عوارض و خطرات زیادی بوده که جامعه امروز ما را تهدید می‌کند.

وی در ادامه با مطرح کردن مثالی در خصوص عوارض خطرناک استفاده از برخی داروها گفت: ایمیلی مبنی بر فوت پسربچه‌ای خردسال از سوی پدر وی از اهواز به من ارسال شد که در آن تصویر پسربچه و سنگ قبر وی ارسال شده بود و این پدر درخواست کرده بود که «صدای بی‌گناهی آریا را به گوش همه انسان‌های با وجدان برسانید معلوم نیست فردا نوبت کدام بچه است که باید قربانی شود».

این استاد و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: وقتی آگاهی وجود نداشته باشد دیگر روی دادن این اتفاق  فایده‌ای به جز حسرت و داغ عزیز نیست.

منتظر بیان کرد: آریای کوچک تنها دچار سرماخوردگی معمولی شده بود و با خانواده به دیدار پدر که شاغل در اهواز بوده است، می‌آید و خانواده وی را به بیمارستان برده و برای درمان وی آمپول تجویز شده دگزامتازون و پنی‌سیلین توسط پزشک تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس گفته پدر آریا دچار بی‌حالی شده و پاهایش از کار می‌افتد و مراجعه به متخصصان نیز نتیجه‌ای نداده و آریای بی‌گناه در آغوش پدرش از دنیا می‌رود.

منتظر با اشاره به عوارض شدید استفاده از قرص‌های شیمایی از جمله یاس و یازمین گفت: این قرص‌ها به وفور در حال استفاده شدن برای تنظیم عادت ماهانه توسط زنان است و معضل جدید پزشکی کشور شناسایی شده است.

این استاد برجسته طب سنتی افزود: دختران و زنان با به هم خوردن دوره عادت ماهانه به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و این قرص‌ها تجویز می‌شود.

منتظر اظهار کرد: تمام مسئله هورمونی بانوان استفاده‌کنندگان این دو قرص بهم ریخته می‌شود و جالب اینکه بعضی از بانوان برای رفتن به سفر زیارتی و جلوگیری از عادت ماهانه نیز از قرص یاز و یازمین استفاده می‌کنند که عوارض سنگینی دارد.

وی یادآور شد: این بانوان پس از بازگشت از سفر با مراجعه به پزشک از عدم عادت ماهانه ابراز نگرانی می‌کنند.

منتظر با بیان اینکه این در خصوص مصرف قرص‌های یاس و یازمین به بانوان هشدار می‌دهیم، گفت: به هیچ عنوان از دارویی که در خود اروپا  و کشور تولیدکننده آن آلمان جمع‌آوری شده است، استفاده نکنید.

پژوهشگر و استاد مجرب دانشگاه در خصوص طب سنتی متذکر شد: نمی‌دانم چه دست‌های در ایران برای فروش و استفاده از قرص‌های یاس و یازمین که در کشور تولیدکننده آن آلمان و جهان ممنوع شده است، وجود دارد؟

منتظر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر هدف احیای تمدن ایرانی اسلامی است باید علم داشته باشیم، گفت: امروز قدرت در دستان علم بوده و نباید منتظر سیاست‌های وزارت بهداشت باشیم زیرا هشت سال طب سنتی تشکیل شده اما حمایت‌های لازم از آن صورت نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی مواد غذایی کارخانه‌ای در ایران استاندارد نیست، گفت: در برخسی کارخانه‌های تولید شیر پس از بررسی متوجه شده‌اند که در محصول تولیدی به نام شیر قطره‌ای شیر وجود ندارد.

منتظر ادامه داد: بعضی از آبلیموهای عرضه شده به مردم نیز دچار این مشکل و ظلم به مردم بوده به گونه‌ای که از لیمو درس نشده بلکه از اسیدسیتریک و کاه ماده‌ای زرد رنگ و ترش درست کرده و به اسم آبلیمو به مردم می‌دادند.

این استاد دانشگاه و مجرب در طب سنتی با بیان اینکه این موارد عرض شده واقعیت‌های امروز غذایی جامعه ما است، افزود: سئوال اصلی در عدم تعطیلی این نوع کارخانجات بوده به عنوان مثال کارخانه رب دست‌چین که بارها محکوم شد اما هنوز محصول این شرکت در حال عرضه به بازار است.

منتظر با بیان اینکه مافیای قدرتمندی مانع تعطیلی برخی کارخانجات متخلف در تولید مواد خوراکی  ایجاد شده است، گفت: به عنوان مثال یک کارخانه‌دار تمامی تعذیه کشور را در موادی از جمله شیر، کنسرو رب و آبلیمو در دست گرفته و هرجا دچار مشکل شد با رشوه مشکل را برطرف می‌کند.

وی متذکر شد: محصول تولید شده توسط این کارخانجات متخلف همان سرطان و انواع بیماری‌های فراوان جامعه امروز ما است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.