زندگی سخت در تنها مجتمع آپارتمانی شهر سی سخت

دنا نما: مجتمع صد دستگاه و یا مجتمع دنا در ورودی شهر سی سخت چند سالی است که با مشارکت بخش خصوصی ساخته و طی اقساط چند ساله ای به متقاضیان واگذار شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ این مجموعه که تنها مجتمع آپارتمانی شهرستان دنا به حساب می آید حدود ۱۰۰ خانوار را در خود جای داده که یکی از متمرکزترین نقاط شهر سی سخت و شهرستان دنا محسوب می شود.

 نگرانی اهالی این مجتمع اقامتی از یک مشکل عمده زیست محیطی نشات گرفته که گویا در چند سال گذشته گوش بدهکاری برای شنیدن مشکلات این مجموعه وجود نداشته و این مشکل زوایای خطرناکتری به خود گرفته است.

  بوی تعفن حاصل از فاضلاب این مجتمع موجب نگرانی های فراوانی بین اهالی شده و شرایط زندگی را برای عده ای از این افراد بسیار سخت کرده است.

 نشت فاضلاب سپتیک این مجتمع و روان شدن آن در پایین دست صد دستگاه و در جنگل های بلوط این مکان را به محلی غیر بهداشتی تبدیل کرده و موجب افزایش حشرات موزی و ترس ساکنین از برخی بیماری های واگیر دار کرده است.

 حرکت سطحی فاضلاب این مجتمع در پایین دست در چند سال گذشته موجب شده تعداد زیادی از درختان بلوط پایین دست عملا خشک شوند و ضربه ای هنگفت به محیط زیست این منطقه وارد کند.

 حرکت فاضلاب این مجتمع به سمت مرکز بهداشت و درمان شهر سی سخت که نیازمند تمهیدات ویژه بهداشتی است این نگرانی را چندین برابر کرده و متاسفانه مسئولان بهداشت محیط نیز تاکنون نسبت به رسیدگی و تعیین تکلیف آن اقدامی نکرده اند.

 به گفته اهالی این مجتمع قبل از تحویل نهایی پیمانکار به اداره راه و شهرسازی که متولی نظارت و تحویل متجمع بود این مشکل به کررات به این اداره اطلاع رسانی شد ولی کسی به این مسئله توجهی نکرد تا اینکه که این واحدها به افراد متقاضی واگذار شد و اکنون دیگر کسی خود را مسئول این وضعیت نمیبیند.

 به گفته محسنی عضو سابق هیئت مدیره این مجتمع در سال ۱۳۸۸ بعد از انبوه سازی توسط شرکتی خصوصی ،این مسئله به کررات گوش زد شد ولی کسی از مسئولان وقت اداره راه و شهر سازی پیمانکار را مکلف به رفع نواقص پیش آمده نکرد.

 خواسته اهالی این محله پر جمعیت از مسئولان تدبیر و امید پایان بخشی به این مشکل بهداشتی و زیست محیطی در این منطقه است چرا که از طرفی این مکان در ورودی شهر سی سخت واقع شده است و چهره زشتی به شهر داده و از طرف دیگر زندگی را برای سکنه با مشکلات بهداشتی فراوانی روبه رو کرده است.

سفیر دنا

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.