خبرهای خوب نماینده بویراحمد ودنا برای روستاهای شهرستان دنا + تصاویر

دنا نما: نماینده بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای گندی خوری و توت نده برای توسعه روستایی و اقتصادی مورد توجه ویژه قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ غلام محمد زارعی نماینده شهرستان های بویراحمد ودنا که برای کلنگ زنی سالن ورزشی روستای گندی خوری به این روستا سفر کرده بود در جمع اهالی این روستا و با حضور فرماندار دنا و مسئولین شهرستانی و استان ایراد سخن کرد.

غلام محمد زارعی گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان برای انتقال آب از رودخانه بشار به اراضی دیم روستاهای گندی خوری و توت نده، منظور کردیم که این رقم برای خرید تجهیزات مورد نیاز، پمپ های انتقال آب و سیستم لوله کشی مصرف شد.

زارعی ادامه داد: امسال در اعتبارات سال جاری، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه پمپاژ آب این روستاها منظور شده و این پروژه در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار جهت اجرا است.

وی گفت:هدف از اجرای این پروژه این است که، بتوان تمامی اراضی دیم این روستاها را به اراضی آبی با راندمان بالای کشاورزی تبدیل کرد و توسعه اقتصادی منطقه را به همراه داشته باشد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: تا کنون بعضی اراضی در این روستاها به صورت مرتع و جزء منابع ملی بوده که با تعامل با منابع طبیعی و سایر دستگاههای متولی، این اراضی جهت کشاورزی در اختیار مردم این روستاها قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: جهت تامین آب آشامیدنی ۴ مجتمع آب در استان تعریف شده است که ۳ مجتمع آن در شهرستان های بویراحمد و دنا است و مجتمع آب رسانی روستاهای دارشاهی، کریک و گندی خوری یکی از این مجتمع های آبرسانی است.

غلام محمد زارعی افزود: چاه آب مربوط به این روستاها حفر شده و آب این چاه از باکیفیت ترین و پرآب ترین چاهی است که در این حوزه داریم و از جهات مختلف آب این چاه رضایت بخش و مطلوب است.

زارعی گفت: پروژه مجتمع آب این روستاها در حال واگذاری به پیمانکار است و شبکه های آب این روستاها اصلاح می شود و مردم از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: برای ساماندهی تقاطع گندی خوری بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان و توسط یکی از وزرا کلنگ زنی خواهد شد.

زارعی بیان کرد: هدف از ایجاد تقاطع گندی خوری، دسترسی به جاده دمچنار و محور یاسوج – اصفهان است و در کنار این تقاطع، امکاناتی فراهم خواهد شد که موجب توسعه منطقه می شود و این کار بزرگی است و از نیروی انسانی روستاهای گندی خوری و اطراف آن، جهت تکمیل این پروژه استفاده خواهد شد.

وی در پایان گفت: در بحث بهسازی روستای گندی خوری، تمام تلاش مسئولین بر این است تا پایان سال هیچ کوچه و جاده ای در این روستا بدون آسفالت نباشد.

در ادامه با حضور مردم و مسئولین کلنگ احداث سالن ورزشی با چمن مصنوعی روستای گندی خوری با اعتبار ۲۵۰ میلون تومان و از اعتبارات مصوب وزارت نفت، توسط نماینده بویراحمد و دنا، فرماندار دنا و رئیس تربیت بدنی استان به زمین زده شد.

از دیگر برنامه های کاری نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این روز کلنگ زنی پروژه های ورزشی در روستاهای تنگ خشک، گنجگون، دشت رز و سروک با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان بود.

گزارش تصویری کلنگ زنی سالن های ورزشی روستاهای گندی خوری و دشت رز بخش پاتاوه:

( برای دیدن تصاویر در انداز واقعی روی هر تصویر کلیک کنید )

دشت رز گندی خوری (۱) گندی خوری (۲) گندی خوری (۳) گندی خوری (۴) گندی خوری (۵) گندی خوری (۶) گندی خوری (۷) گندی خوری (۸) گندی خوری (۹) گندی خوری (۱۰) گندی خوری (۱۱) گندی خوری (۱۲) گندی خوری (۱۳)

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.