نامه سرگشاده فرماندار اسبق گچساران خطاب به تاجگردون

دنا نما: فرماندار اسبق گچساران سخنان اخیر تاجگردون را برنتابید و در نامه ای سرگشاده دست به افشاگری علیه وی زد و از کاسبی نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی از تحریم ها، دیدگاههای قومیتی در انتصابات، حذف نیروهای بویراحمد گرمسیری، دست رد به سینه ترک زبانان، همنوا شدن با اصولگرایان در مجلس و نشانه های آشکار قومیت گرایی در همایش های تاجگردون سخن به میان آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ بخشی از مهمترین نکات نامه سرگشاده سید اکبر علیزاده در ادامه می آید:

–  عده‌ای از سرمایه داران و مدیران دولت آقای هاشمی و خاتمی در جریان تحریم اقدام به خرید دلار و تاسیس بنگاههای مالی و ارزی کرده‌اند و از این موقعیت با افزایش هزار درصدی سرمایه خود سود‌های کلانی به جیب زده‌اند، آقای تاجگردون؛ آقایان مرحوم نبی‌زاده، جعفری و حسینی نمایندگان دو دوره مجلس بوده‌اند تمام دارایی های این سه نفر به اندازه یک صدم سرمایه شما نیست.

– در طول ۴ سال گذشته تمام بنر‌های تبلیغاتی و بیلبورد‌ها و دعوتنامه‌های گردهمایی‌ها و همایش‌های جنابعالی با الفاظ قومی و طایفه‌ای بوده است که قبل ازآن سابقه نداشته و مردم شهرستانهای گچساران و باشت، تحت عنوان «مردم شهیدپرور و انقلابی» مورد خطاب قرار می‌گرفتند.

– جنابعالی و سخنرانان گردهمایی‌ها با تحریک احساسات قومی سعی در جذب آرای مردم دارشته وجملاتی از قبیل «فرزند باوی» «به مردم باوی بپیوندید» «کاکا، کاکا را درک می‌کند» «کاکای خود را تنها نگذارید» جملاتی است که مبنای قومیتی دارد.

– در گردهمایی طوایف نه گانه، سخنرانان بصورت طایفه‌ای انتخاب شدند تا به اصطلاح مشکلات هر طایفه را مطرح کنند وقتی یک فرد از مشکلات طایفه‌اش سخن بگوید که آن طایفه در دو شهرستان مستقل و ده‌ها روستای مختلف پراکنده هستند چگونه قابل پیگیری است. در حالی که اگر هدف بیان مشکلات مردم بود. مشکلات هر شهرستان در‌‌ همان شهرستان و یا در‌‌ همان روستا با حضور مدیران مرتبط بررسی می‌شد نه بر اساس قومی طرح می‌گردید.

– در گردهمایی طوایف نه گانه، سخنرانان بصورت طایفه‌ای انتخاب شدند تا به اصطلاح مشکلات هر طایفه را مطرح کنند وقتی یک فرد از مشکلات طایفه‌اش سخن بگوید که آن طایفه در دو شهرستان مستقل و ده‌ها روستای مختلف پراکنده هستند چگونه قابل پیگیری است. در حالی که اگر هدف بیان مشکلات مردم بود، مشکلات هر شهرستان در‌‌ همان شهرستان و یا در‌‌ همان روستا با حضور مدیران مرتبط بررسی می‌شد نه بر اساس قومی طرح می‌گردید.

– شما فرموده‌اید «من برای نمایندگی دکان باز نکرده‌ام تا مال اندوزی کنم و انتصاب سیاسی و جایگاه سیاسی در کشور داشته باشم. کاش کسی این دوگانگی» انتخاب پیمانکاران از میان اقوام و دوستان و بعضا بصورت ترک مناقصه و تعیین یک رابط از اقوام خود برای نظارت بر پیمانکاران چگونه توجیه می‌گردد.

– تمام انتصابات شما سیاسی خطی و فقط شامل کسانی است که به شما رای داده‌اند. شما ده‌ها مدیر توانمند را از کچساران و باشت عزل نمودید.

– ازجمله ۹ نقر از مدیران کل و روسا و معاونین ادارات از فرزتدان غیور و متخصص بویراحمد گرمسیر را عزل کردید و حاضر نشدید یک نفر دیگر از آن منطقه را بکار بگمارید.

– در خصوص جایگاه سیاسی، همین بس که با رایزنی با آقای باهنر و لاریجانی که به اصطلاح از مخالفین فکری شما بودند صرفا برای رسیدن به مقاصد سیاسی هم نوا شدید.

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.