نخستین دستگاه ساخت کاغذ با حرارت مستقیم جهان در گچساران ساخته شد

دنانما: نخستین دستگاه ساخت کاغذ با حرارت مستقیم جهان توسط مخترع گچسارانی ساخته شد و در مرحله تجاری سازی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ مخترع گچسارانی عصر دوشنبه در نشست خبری رونمایی از امکانات طرح بزرگ کاغذ کرافت از کاغذ باطله در شهرک صنعتی گچساران اظهارداشت: کار ساخت این دستگاه از سال ۹۱ با ایده شخصی کلید خورد و در شهریور ۹۴ به بهره برداری رسید.

رضا کیانی افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت سه هزار و۴۰۰ مترمربغ و زیربنا یکهزار و۲۰۰ مترمربع با سرمایه ای بالغ بر دو میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان و اشتغال زایی ۱۱ نفر در فاز اول به بهره برداری رسید.

کیانی تصریح کرد: ایده این طرح به طور کامل شخصی بود و برای نخستین بار در جهان کاغذ کرافت به این شکل از کاغذ باطله تولید می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این کارخانه روزی دوتن و سالی ۶۰۰ تن کاغذ کرافت تولید می کند، اظهارداشت: در دوران پساتحریم و رونق بازار اقتصاد این میزان به سه هزار تن در سال نیز خواهد رسید.

مخترع دستگاه ساخت کاغذ کراف با حرارت مستقیم همچنین گفت: نبود تجهیزات مکانیکی دستگاه و تراشکار تخصصی این دستگاه شرایط برای کار ر ا با دشواری روبرو کرده است.

کیانی افزود: در ساخت این کارخانه از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت همکاری خوبی با ما صورت گرفت، اما نبود بازار برای خرید کاغذ تولیدی یکی از معضلات اصلی این کارخانه است.

وی با بیان اینکه با ساخت این دستگاه یک میلیاردتومان صرفه جویی اقتصادی داشته ایم، افزود: این دستگاه برای نخستین بار تولید شده است.

این مخترع گچسارانی تاکید کرد: درساخت این کارخانه اقتصاد مقاومتی را در اولویت کار خود قراردادیم و همواره در تلاش هستیم با خودکفایی بهترین محصولات را با پائین ترین قیمت به مردم عرضه کنیم.

کیانی یادآور شد: با افزایش تولید در این کارخانه میزان اشتغال زایی از ۱۱ نفر به ۳۰ نفر و تولید از ۶۰۰ تن در سال به سه هزار تن در سال افزایش پیدا می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.