اخذ گواهی‌نامه راهنمایی‌ورانندگی نیازمند معافیت سربازی نخواهد بود

 دنانما: نمایندگان در جلسه علنی امروز موادی دیگری از لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را به تصویب رساندند که براین اساس اعلام شد اخذ گواهی نامه راهنمایی و رانندگی نیازمند معافیت سربازی نخواهد بود.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه سوم آذر ماه در جلسه علنی امروز موادی دیگر از لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را به تصویب رساندند.

 در جریان رسیدگی به جزئیات این لایحه الحاقیه ای به ماده ۵۵ لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که روز گذشته به تصویب رسیده بود اضافه شد.

 برهمین اساس این الحاقیه تصویب می کند:

 اخذ گواهی نامه راهنمایی و رانندگی نیازمند معافیت سربازی نیست.

 این الحاقیه با موافقت نمایندگان از مجموع ۱۲۰ رای موافق ۵۰ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید.

 همچنین براین اساس ماده ۵۶ این لایحه تصویب می کند:

 شرکت‌های بیمه مجاز به فعالیت در رشته بیمه موضوع این قانون مکلفند ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی امکان دسترسی به کلیه اطلاعات موردنیاز بیمه مرکزی در رابطه با بیمه‌نامه‌های صادر شده و خسارت‌های مربوط به آنها را به صورت برخط برای بیمه مرکزی فراهم نمایند.

 شایان ذکر است ماده ۵۶ این لایحه با موافقت نمایندگان از مجموع ۱۶۶ رای موافق ۵ رای مخالف و ۶ رای ممتنع تصویب شد.

 براین اساس ماده ۵۷ لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث تصویب می کند:

 بیمه مرکزی مکلف است ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون ترتیبی اتخاذ نماید که امکان دسترسی به اطلاعات مذکور در مواد ۵۵ و ۵۶ این قانون برای کلیه مراجع قضایی، شرکت‌های بیمه ذیربط، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و صندوق فراهم گردد.

 گفتنی است ماده ۵۷ این لایحه از مجموع ۱۵۲ رای موافق یک رای مخالف و ۳ رای ممتنع با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.

خبرگزاری دانشجو

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.