با سخنرانی آذر منصوری مخالف بودم/ فرماندار بویراحمد خواستار برگزاری مراسم شد/ موضع گیری برخی نمایندگان مجلس باعث دامن زدن به این مسئله شد

دنانما: مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد یاسوج با بیان اینکه با سخنرانی آذر منصوری در دانشگاه آزاد یاسوج مخالف بودم، از مواضع برخی نمایندگان فعلی و اسبق استان در مجلس انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ حجت‌الاسلام محمد غفاری در نشست بزرگداشت ۹ دی با بیان اینکه گفتمان ۹ دی همان گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: حماسه عظیم ۹ دی مردم را به راه روشن انقلاب اسلامی امیدوار کرد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به حوادث این دانشگاه در هشتم آذر سال‌جاری بیان کرد: دو تشکل سیاسی دانشجویی در دانشگاه آزاد یاسوج فعال است و عده‌ای خواستار تشکیل تشکل سوم به‌نام فرهنگ و سیاست شدند که خود دانشجویان اصلاح‌طلب و اصولگرا با شکل‌گیری این تشکل مخالف بودند.

وی تصریح کرد: انجمن فرهنگ و سیاست بدون فرآیند قانونی شکل گرفت و قرار شد از آذر منصوری برای افتتاح و سخنرانی در دانشگاه دعوت شود که با توجه به سوابق وی در سال ۸۸ و لغو سخنرانی منصوری در سایر دانشگاه‌ها با این موضوع مخالفت کردم و حتی موضوع را به هیئت نظارت دانشگاه نیز اطلاع دادم.

این مسئول با بیان اینکه فضای دانشگاه آزاد از همه لحاظ باز است، گفت: چون از تبعات سخنرانی منصوری و ملتهب شدن فضای دانشگاه آگاه بودم با برگزاری این مراسم مخالف بودم اما فرماندار بویراحمد خواستار برگزاری این مراسم شد و گفت شورای تأمین استان بر برگزاری سخنرانی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تأکید دارد.

غفاری با بیان اینکه هیئت نظارت دانشگاه با اعطای مجوز سخنرانی به آذر منصوری مرتکب اشتباه شد، افزود: شورای تأمین تنها در مواردی که صدور مجوز از طرف دانشگاه امنیت شهر را مختل کند حق ورود دارد و در سایر موارد حق ورود و تصمیم‌گیری در محافل بسته مانند دانشگاه را ندارد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد یاسوج بیان کرد: با ورود منصوری به سالن دانشگاه و اعتراض دانشجویان به حضور وی، او را از فضای سالن و سپس دانشگاه خارج کردیم، اما فرماندار بویراحمد همچنان بر برگزاری این برنامه تأکید داشت.

وی با از انتقاد از مسئولان استان و شهرستان در به وجود آمدن حادثه هشتم آذر دانشگاه آزاد گفت: چرا مسئولان استان و شهرستان اصرار بر حضور و سخنرانی کسی که جرم آن محرز است و دانشجویان نسبت به حضورش در دانشگاه معترض‌ هستند دارند و موجب شدند حواشی و وقایعی که خوشایند استان و شهر نیست رخ دهد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: عده‌ای با شایع‌پراکنی و جوسازی می‌گویند دانشجویان بسیجی با چاقو به طرفداران سخنرانی منصوری در دانشگاه حمله کردند که این موضوع کذب است و به صراحت آن را رد می‌کنم.

غفاری تصریح کرد: مجوزهایی دیگری برای برگزاری برخی همایش‌ها در دانشگاه آزاد صادر شد که با برگزاری این برنامه‌ها و همایش‌ها مخالفت کردم و گفتم سالن برای برگزاری این همایش و برنامه‌ها نمی‌دهیم.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج با انتقاد از مصاحبه‌ها و مواضع تند برخی مسئولان استانی گفت: موضع‌گیری برخی از نمایندگان فعلی و اسبق استان در مجلس شورای اسلامی باعث دامن زدن به این مسئله شد.

وی با اشاره به برگزاری نشدن برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه آزاد یاسوج گفت: به خاطر تندروی برخی افراد برای اولین سال هیچ‌گونه برنامه‌ای در روز دانشجو برگزار نشد.

این مسئول در ادامه با انتقاد از هیئت نظارت دانشگاه و شورای تأمین استان گفت: شورای تأمین استان باید اطلس سیاسی کشور را بشناسد و بداند به چه کسی باید مجوز بدهد و به چه کسی مجوز ندهد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.