دعوت از امثال آذر منصوری هزینه از بیت‌المال برای عوامل فتنه است

دنانما: عضو ستاد امر به معروف کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر آذر منصوری یکی از عناصر فتنه به این استان، گفت: بیت‌المال متعلق به مردم است، نباید آن را برای عوامل فتنه هزینه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ سید عبدالصفا نجاتی عصر دیروز در نخستین روز از دوره آموزشی طلایه‌داران معروف اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین واجبات دینی بوده و بر همه واجب است جهت احیای آن در جامعه اقدام کنند.

معاون تشکل‌های مردمی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم است، افزود: نهادینه کردن این وظیفه مهم تنها بر عهده دستگاه‌های دولتی نبوده بلکه همه مردم باید به این امر توجه داشته و جهت احیای آن در جامعه پای کار بیایند.

وی دین اسلام را دینی مردمی و اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: همه در این جامعه مسئولیت اجتماعی داشته و در حفظ سلامتی جامعه مسئول هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی و دینی همه باید از منکراتی که باعث صدمه و ضربه زدن به بدنه جامعه می‌شود، جلوگیری کنند.

نجاتی؛ امر به معروف و نهی از منکر را دفاع از پاکی‌ها و نیکی‌ها و ستیز با پلیدی‌ها عنوان و تصریح کرد: این امر شامل همه موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و دولتی است.

معاون تشکل‌های مردمی کهگلویه و بویراحمد هدف اصلی طرح طلایه‌داران معروف را نهادینه کردن این امر در جامعه بیان کرد و افزود: اعضای طرح باید خود عامل به معروف باشند و در اجرای آن کوشا و ثابت‌قدم عمل کنند.

وی در ادامه به بیت‌المال و اعتبارات دستگاه‌های دولتی اشاره و یادآور شد: اعتباراتی که به این دستگاه‌ها تعلق می‌گیرد باید جهت رفع نیازها و مشکلات مردم هزینه شود.

این مسئول به دعوت آذر منصوری توسط دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: بیت‌المال متعلق به مردم بوده و نباید برای عوامل فتنه هزینه شود.

نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبکه‌های مجازی موجود، گفت: امروز دشمن در تلاش است از طریق این شبکه‌ها میان مردم به خصوص جوانان نفوذ کرده و حیا، ارزش، باور و هنجارهای ما را از بین برده و خانواده‌ها را به نابودی بکشاند.

وی گفت: ورود دنیای مجازی به خانواده‌های ما همان جنگ نرمی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و یکی از مهم‌ترین و کاراترین راه مبارزه با آن احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

نجاتی در پایان با تاکید بر حفظ حرمت افراد توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: باید توجه داشت که جهت امر به معروف یا نهی از منکر همواره آرامش خود را حفظ کرده و با دلایل قانع‌کننده و درست شخص خاطی را توجیه و متوجه اشتباه کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.