دستگیری دو جاعل چک پول های ۵۰۰ هزار ریالی در” گچساران”

دنانما: فرمانده انتظامی شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری باند جعل چک پول های ۵۰۰ هزار ریالی  در سطح این شهرستان خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی کرم بازیان ” در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه در نمایشگاه پاییزه دایر شده در پشت ترمینال شهر گچساران ، افرادی در قبال خرید کالا، چک پول های جعلی را به فروشندگان و غرفه داران تحویل داده، بررسی موضوع بطور جدی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود : با توجه به اهمیت موضوع ، ماموران تجسس و اطلاعات کلانتری ۱۲ حسن آباد گچساران مراتب را بطور ویژه در دستور کار خود قرار دادند که در ادامه  و با توجه به حضور شبانه روزی در محل نمایشگاه ، موفق شدند یکی از اعضای این باند را بنام “م.م” ۳۰ ساله دستگیر و مبلغ دویست هزار تومان شامل چهار قطعه چک پول پانصد هزار ریالی از وی کشف کنند .
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت : ماموران در ادامه با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، همدست این متهم را در مخفیگاه خودشان شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضائی ، جاعل اسکناس به نام “د.م ” ۲۳ ساله را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
این مقام مسئول انتظامی در شهرستان گچساران بیان داشت: در بررسی پلیس از مخفیگاه جاعلان اسکناس لوازم مخصوص جعل و یکدستگاه لب تاپ ، پرینتر مخصوص ، و یک عدد مموری حاوی کلیشه و طرح اصلی چک پول های تقلبی کشف و ضبط گردید.
بازیان خاطر نشان کرد : با اعتراف صریح متهمان  به جعل و کلاهبرداری و مراجعه تا کنون بیش از ده نفر از افراد شاکی به کلانتری و اعلان شکایت ، پرونده تکمیل و به دادسرا ارسال و با  قرار مناسب روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران در پایان از شهروندان خواست؛ هنگام دریافت چک پول از اصل بودن آن مطمئن شوید؛ بارزترین مشخصه چک پول های اصل، محو شدن آرم بانک مرکزی بر اثر مواجهه با گرما و ظاهر شدن مجدد آن پس از سرد شدن است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.