حضور مردم در انتخابات مظهر احقاق حق، توانایی و اقتدار ملی یک کشور است

دنانما: امام جمعه مارگون گفت: ۹ دی روز بصیرت و دفاع مردم از رهبری و ارزش‌های انقلاب بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ حجت‌الاسلام رحم‌الله خواجه‌پور در خطبه‌های این هفته بعد از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، با اشاره به روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن اظهار کرد: اسلام یک دین اجتماعی و دینی است که گوشه‌گیری و ترک دنیا را مذمت می‌کند.

وی افزود: خداوند متعال صراحتاً ترک دنیا را مورد سرزنش قرار داده است و فرمود: لا تنس نصیبک من الدنیا مردم سهم خودتان را از دنیا فراموش نکنید.

خطیب جمعه مارگون با تمسک به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبر اسلام  کناره‌گیری از جامعه را خارج از سنت تلقی کرده است.

خواجه‌پور در خطبه‌ دوم به مسئله انتخابات اشاره و بیان کرد: انتخابات فقط یک پدیده سیاسی نیست بلکه حضور مردم مظهر احقاق حق، توانایی و اقتدار ملی یک کشور است.

امام جمعه مارگون اظهار داشت: مردم کسی را می‌خواهند که با تقوا، طرفدار محرومین و همچنین طعم تلخ فقر را چشیده باشد و در برابر خدمت به مردم احساس مسئولیت کند.

وی به هفته ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: ثبت‌احوال یک رسالت خطیری در جهت جمع‌آوری آمار و جمعیت کشور در اقصی نقاط شهرها و روستاها برای یک آمار دقیق بر عهده دارد.

خطیب جمعه مارگون با اشاره به حماسه ۹ دی، افزود: روز نهم دی هر سال یادآور بصیرت و دفاع مردم از رهبر انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

خواجه‌پور با بیا اینکه فتنه‌گران ۸۸ حتی در مقابل امام حسین (ع) هم حیا نکردند، گفت: همان کسانی که در زمان امام به قول خودشان یار امام و هم راز امام (ره) بودند اگر حرف‌های امام را هم آویزه گوششان می‌کردند، نمی‌آمدند در سال ۸۸ فتنه برپا کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلحه و زبیر که از خواص بودند در مقابل علی (ع) ایستادند و جنگ جمل را به وجود آوردند و حتی افرادی همچون ابوموسی اشعری، اسامه بن زید، عبدالرحمن بن عوف، زید بن ثابت و عبدالله همر که از سردمداران جبهه‌ای بودند در مقابل این فتنه سکوت کردند.

خواجه‌پور در پایان گفت: در روز ۹ دی مردم با بصیرت و ولایی ایران حمایت از امام و رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی را عملاً معنی کردند و با حضور بصیرانه خودشان مشت محکمی به دهان فتنه‌گران و از خدا بی‌خبران زدند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.