پیام تسلیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت شهادت آیت الله شیخ نمر

دنانما: استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تسلیت شهادت شیخ نمر باقر النمر ، رهبر شیعیان عربستان گفت: اعدام این روحانی محبوب عالم اسلام، رسوایی دیگری بر کارنامه ذلت بار آل سعود افزوده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ سید موسی خادمی شنبه شب در پیامی با تقبیح جنایت فجیع و ضد بشری آل سعود در به شهادت رساندن یک روحانی جلیل القدر افزود: خشم ملت های مسلمان نسبت به شهادت شیخ نمر، چهره کریه و ضد بشری آل سعود را بیش از پیش آشکار خواهد کرد.

وی با اشاره به مجاهدتها و تلاش های ظلم ستیزانه رهبر شیعیان عربستان و آزادگی این روحانی برجسته در دفاع از دین اسلام، حقوق شیعیان عربستان و ملت های آزاده بیان کرد: خون این عالم ربانی وحدت ملت های مسلمان را دوچندان خواهد کرد.
خادمی دراین بیانیه واکنش علمای اهل تسنن به اعدام شیخ نمر را بیانگر عجز و ذلت حکومت سفاک عربستان و جلوه ی دیگری از وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی دانست .
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اعدام شیخ نمر به عنوان یک روحانی منتقد را مصداق اقدام ضدحقوق بشری آل سعود خواند و افزود: سکوت مدعیان حقوق بشری نسبت به این جنایت هولناک ، رسوایی دیگری برای سیاست های دوگانه و پوشالی قدرت های غربی خواهد بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد دربخشی از این پیام به حمایت های حکومت عربستان از تروریست های تکفیری و افراطی اشاره کرد و افزود: شهادت شیخ نمر جلوه دیگری از اقدام های افراطی و غیرانسانی آل سعود است .
شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تائید کردند که این مساله مورد اعتراض علما ، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت .

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.