قانون پرستاری بعد از ۷ سال تصویب هنوز اجرایی نشده است

دنانما: اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان بویراحمد جهت حضور گسترده در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام آمادگی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ در دیدار هیئت مدیره نظام پرستاری بویراحمد با رئیس ستاد دهه فجر در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که صبح امروز ۵ بهمن ۹۴ ساعت ۱۰ برگزار گردید حجت الاسلام سید جواد خاضع گفت: حرفه پرستاری حرفه ای بسیار سخت و مقدس است و باید فراتر از یک شغل به آن نگاه کنیم و عملی است برای رضای خدا و پرستاری از بیمار باعث تقرب الهی می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: حضرت زینب (س) سرمشق همه پرستاران است و تلاش نظام پرستاری نیز اجرای موازین ارزش های دینی و مزین به اخلاق اسلامی در جامعه پرستاری است.

پرستار

مهران پوزش رئیس سازمان نظام پرستاری شهرستان بویراحمد نیز گفت: جامعه پرستاری آماده حضور گسترده در مراسم دهه فجر و راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن است و در این این ایام مبارک و میمون، جامعه پرستاری با شرکت در مراسم انقلاب، وفاداری خود را به نظام و آرمان های انقلاب اسلامی اعلام خواهد کرد.

پوزش افزود: پرستاران در جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشتند و انتظار می رود مسئولین نسبت به دغدغه های شغلی آن ها توجه کافی را داشته باشند تا پرستاران در کمال آرامش به ارائه خدمت به مردم ادامه دهند.

وی افزود: در مسیرهای راهپیمایی جامعه پرستاری اقدام به برپایی ایستگاههای سلامت جهت اندازه گیری فشار خون و قند خون و سایر پارمترهای سلامتی به صورت رایگان می کند.

پوزش ضمن اشاره به کم بودن حقوق و مزایای پرستاران گفت: باید بین حقوق پرستار و پزشک تعادل برقرار باشد، در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا تفاوت حقوق پرستار و پزشک رقم ۶ برابری است ولی در کشور ما این اختلاف بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در انجام خدمات درمانی بیشترین فشار کاری روی قشر پرستار است و پرستاری که مشکلات مالی دارد نمی تواند به درستی ایفای پرستاری کند و لازم است که مشئولین نسبت به ایجاد آرامش روحی و بالابردن راندمان کاری پرستاران توجه کافی را داشته باشند.

رئیس سازمان نظام پرستاری بویراحمد بیان کرد: با گذشت ۷ سال از قانون جامع پرستاری هنوز این قانون به بهانه کمبود منابع اجرایی نمی شود در حالی که در بخش های دیگر هزینه های زیادی می شود ولی به قانون پرستاری توجه جدی ندارند.

حسین رازیان مسئول روابط عمومی سازمان نظام پرستاری شهرستان بویراحد نیز گفت: نقش پرستاران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیارارزشمند و برجسته بود و اکنون نیز در دوران انقلاب اسلامی خدمات مفید و ارزشمندی را به جامعه در قالب پرستاری ایفا می کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.