تولید ۱۵۰ هزار قطعه ماهی تزئینی در شهرستان دنا

دنانما: مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تولید ۱۵۰ هزار قطعه ماهی تزئینی در شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما، جعفر گوهرگانی در جمع خبرنگاران از تلاش جهادکشاورزی استان برای تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان خبر داد و اظهار کرد: سالانه بیش از ۷۴۹ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان در استان تولید می‌شود که طی یک برنامه چهار ساله تولیدات محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد به بیش از یک میلیون تن در سال خواهد رسید که علاوه بر تولید نیاز غذایی با صادرات محصولات مازاد بخش کشاورزی سالانه ۲۶ میلیون دلار عاید کشور می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دو سال اخیر ۱۱ واحد گلخانه‌ای انفرادی و یک مجتمع گلخانه‌ای به مساحت شش هکتار احداث شده است، همچنین جهاد کشاورزی در توسعه یک هزار و ۳۹۲ هکتار از باغات استان مشارکت و نظارت داشته است.

وی اضافه کرد: در زمینه پرورش ماهیان گرم‌آبی دو مجوز به ظرفیت اسمی ۱۵۰ تن در حاشیه رودخانه خیرآباد و زهره شهرستان گچساران صادر شده است.

این مسئول بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج پرورش ماهیان گرم‌آبی از گونه کپور معمولی دوره آموزش تکثیر و پرورش ماهیان گرم‌آبی در شهرستان گچساران برگزاری شد که تعداد ۶۰ نفر در این دوره شرکت و با اصول تکثیر و پرورش ماهی کپور معمولی آشنا شدند.

گوهرگانی با اشاره به تولید ۱۵۰ هزار قطعه ماهی تزئینی در شهرستان دنا از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: شهرستان‌های گرمسیری استان به خصوص شهرستان‌های باشت، گچساران و کهگیلویه شرایط خوبی برای تکثیر و پرورش ماهیان گرم‌آبی دارند که پرورش ماهی در قفس در دریاچه‌های پشت سدهای استان از جمله سد مارون، کوثر، چم‌شیر، دریاچه‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان شامل مور زرد زیلایی و برم الوان بهمئی در دستور کار است.

مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: تعداد طرح‌های معرفی شده جهاد کشاورزی استان برای بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی ۳۹۵ طرح با اشتغال‌زائی ۴۱۳ نفر است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.