سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهراء(س) در یاسوج برگزار می شود

دنانما: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهراء(س) ایام فاطمیه روز ۲۳ اسفند ماه با حضور اقشار مختلف در یاسوج برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهراء(س) ایام فاطمیه روز ۲۳ اسفند ماه با حضور اقشار مختلف برگزار می شود که این برنامه تحت عنوان «حرم تا حرم» از امامزاده عبدالله تا امامزاده مختار در شهرستان بویراحمد عزاداری و سوگواری می کنند.

وی بیان کرد: در ایام فاطمیه ۴۵ روحانی از قم به بقاع متبرکه و مذهبی استان اعزام می شود که برنامه های فرهنگی و مذهبی، تبلیغ دین و معارف اسلامی از اهداف این امر است.

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در ۸ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور خاطرنشان کرد: ۳۸۰۰ نفر سهم استان در این طرح بوده که ۳۹۸۷ نفر شرکت کرده اند و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام جنتی تصریح کرد: روز پنجشنبه، ۱۳ اسفند ماه ساعت ۹ صبح امتحان پایانی برای طرح تربیت حافظان قرآن در ۱۱ رشته و ۸ شهر استان از جمله یاسوج، گچساران، دهدشت، لیکک، چرام، سرفاریاب، باشت و سی سخت همچنین زندان مرکزی یاسوج و زندان گچساران برگزار می شود.

وی ادامه داد: احیاء و ایجاد موقوفات، خدمت به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی سه ماموریت اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی سالجاری سه برابر تعهد در زمینه ساخت و ساز در بقاع متبرکه استان کار عمرانی انجام شده است.

حجت الاسلام جنتی بیان کرد: طی سالجاری در زمینه وصول موقوفات این استان در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: از اصحاب رسانه و مطبوعات و صداو سیما به جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی همواره یار و یاور این نهاد فرهنگی و مذهبی بوده اند به همین خاطر در سطح کشور جزء استانهای برتر در زمینه اطلاع رسانی انتخاب شده ایم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.