پیوند تجدید حیات سیاسی و حیات اجتماعی در آستانه نوروز ۱۳۹۵

دنا نما/ حمید جهان: ایران اسلامی این روزها سرشار از صحنه های ناب یکپارچگی، شور و شیدایی و دلدادگی است و دنیا اکنون شاهد اوج همبستگی و همدلی امتی است که همواره در اندیشه فردایی بهتر بوده است.

 شور وانسجام خلق شده در انتخابات و در جای جای این کشور اکنون بی انقطاع به شور و نشاط اجتماعی وصف ناپذیر در آستانه بهار زیبا و نوروز باستانی پیوند خورده است.
آری این روزهای صحنه ‘انتخابات’ به عنوان المان و نمادی از تجلی حس همدلی و همبستگی و نشاط و امید چنان عزت و اقتداری به این کشور بخشیده که همگان را به حیرت و شگفتی واداشته است.
در حالی آخرین قطعه از پازل پرشکوه ‘انتخابات’ هفتم اسفند به دست مبارک امت در سراسر مهین اسلامیمان تکمیل شد که اکنون نیز نماد دیگری از همین جنس یعنی نوروز باستانی با آن همه رازها و خوبی های نهفته اش از راه رسید تا ریسمان عزتمندی و همبستگی این ملت قهرمان، همچنان مستحکم تر از قبل ادامه یابد.
البته استان کهگیلویه وبویراحمد و مردمان این دیار از هر دو منظر و نماد نیز دارای ویژگی ها و امتیازهای خاص خود است.
آنجا که شور و مشارکت بالای مردم و خلق حماسه هفتم اسفند نام پرآوازه استان را بار دیگر بر صفحه پرفروغ این انقلاب به عنوان بالاترین میزان مشارکت حک می کند.
اکنون که نفس های باطراوت نسیم بهاری گوش را زمزمه می کند و نقش و نگار خالق بی همتا نیز حال و هوای خاصی به شهر بخشیده، آسمان استان کهگیلویه وبویراحمد همچنان بشارت آغاز نشاط دیگری را می دهد.
ارمغان سرسبزی و نشاط نوروزی همراه با عطر تازگی گلها و شقایق های بهاری نیز در سرزمین هزار رنگ و دیار برف و آفتاب استان کهگیلویه وبویراحمد شور دیگری آفریده است.
شهر آکنده از بوی بهار شده و شور اجتماعی و نشاط بهاری اکنون جایگزین احساسات پاک و هیجان های سیاسی در صحنه انتخابات شده است.
هجوم مردم این بار نه به سمت ستادها که به سوی بازار و خریدهای نوروزی روانه شده به گونه ای که از حال وهوای شهر به خوبی می توان بوی بهار را حس کرد.
دیوارهای شهر و کوچه ها که روزهای گذشته مملو از تصاویر نقش بسته از صحنه انتخابات بود اکنون نوید بهار را سر داده است.
خرید گل وگیاه در آستانه نوروز در بازارهای شهر نیز به طور چشمگیری رونق گرفته است.
خانه تکانی و شستن اسباب و لوازم منزل نیز از روزهای قبل در جای جای شهر آغاز شده و مردم کاملا در آستانه استقبال از نوروز سال ۱۳۹۵ هستند.
جمعه بازار و دستفروشی ها نیز در این ایام از قافله عقب نیفتاده اند و با بازار گرمی حسابی به دنبال رونق و کسب روزی حلال هستند.
شهروندان یاسوجی که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برای خرید نوروزی رونقی دوچندان به بازار شهر بخشیده اند با روی گشاده و لب خندان آماده استقبال از عید ۹۵ هستند.
ویترین و ورودی فروشگاه ها نیز با انواع تبلیغات و تخفیف های قابل ملاحظه برای جذب مشتریان و ایجاد رغبت در مردم نوید آمدن بهار را می دهد.
اما کلام آخر اینکه با نگاهی عمیق و ژرف باید این پیوند را یعنی تجدید حیات سیاسی و نوخواهی اجتماعی را با تجدید حیات طبیعت و فصل رویش بهار به فال نیک گرفت و از آن درس های فراوان آموخت.
آنگونه که طبیعت در ذات خود تحمل یکنواختی، رکود و نخوت را خواهان نیست و فصل بهار نیز پایانی بر سردی و سختی زمستان و تجدید حیات طبیعت است تغییر و تحول در حیات سیاسی نیز نیاز و احتیاجی واجب در تاریخ سیاسی کشور قلمداد می شود.
اگر فصل بهار، فصل رویش، نو شدن ، خرم و تازگی و نشاط و فصل تجدید حیات طبیعت است، انتخابات زا باید به عنوان عالی ترین و باارج ترین مظهر تحول و شور و نشاط در سپهر سیاسی کشور قلمداد کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.