تقدیر آیت‌الله ملک‌حسینی از خانواده مرحوم رضایی به دلیل عفو محیط‌بان دنا

دنانما: آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی عصر دیروز در آیین بخشش محیط‌بان دنا با بیان این که جوامع بشری به سه دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: این جوامع به سه دسته مادون تمدن، متمدن و ماورای تمدن تقسیم می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، وی جوامع غربی را جامعه‌ای زیر تمدن دانست و گفت: وقتی با مال عرب و تربیت غرب آدم‌کشی در مناطق مختلف صورت می‌گیرد نشان دهنده این است که این جوامع بویی از تمدن نبرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به جوامع متمدن اشاره کرد و گفت: در این جوامع برای رسیدن به منافع همواره میان انسان‌ها تعامل وجود دارد و رقابت آن‌ها همانند مسابقه دو و میدانی است نه مانند مسابقه مشت که هر کس می‌خواهد دیگری را از میدان خارج کند.

آیت‌الله ملک‌حسینی به جوامعی که فراتر از جوامع متمدن قرار دارند اشاره کرد و گفت: در این جوامع انسان‌ها بخشنده هستند و از معامله و عدل پا فراتر گذاشته شده و انسان‌ها خود تجلی ویژگی‌های خداوند هستند.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه با قدردانی از خانواده مرحوم رضایی که شکیبایی به خرج دادند، اظهار کرد: روزهایی سخت بر این خانواده گذشت روزهایی که آن خانه مورد هجوم بود و از سوی نهادها تنها گذاشته شده بودند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری از مسئولان سابق و کنونی دستگاه قضایی استان و همچنین مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای پی‌گیری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.

ملک‌حسینی با تأکید بر اینکه موضوع بخشش در این پرونده با بخشش پروانه‌هایی که شرارت در آن وجود دارد متفاوت است، تصریح کرد: در این پرونده هیچ شرارتی وجود نداشت و شایسته تقدیر بود.

وی همچنین از آقایان حجت‌الاسلام محمدجواد غفاریان و شریف اسلامی به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی در به ثمر رسیدن این پرونده قدردانی کرد.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.