کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) با شرکت اندیشمندان جهان اسلام در گچساران برگزار می شود

دنا نما: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) در گچساران برگزار می شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور افزود: این رویداد بزرگ فرهنگی بهمن سال ۹۵ در شهرستان برگزار می شود .

وی اظهار کرد: کمیته های علمی، پشتیبانی، تبلیغات و اجرایی کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) تشکیل شده است و اعضای این کنگره هم اکنون در حال تهیه پوستر فراخوان هستند که پس از انتشار با همکاری رایزن های فرهنگی به کشورهای مختلف جهان ارسال خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده نشستی با حضور رئیس بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، مسئولان سازمان امور اوقاف و امور خیریه کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه در راستای نهایی کردن برنامه های برگزاری این کنگره برگزار می شود.
وی ابراز کرد:کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) با شرکت اندیشمندانی از سراسر جهان اسلام و مسئولان عالی رتبه کشوری از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می شود.
وی ابراز کرد: کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) با هدف معرفی هرچه بیشتر این بانوی بزرگوار به شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سراسر جهان و تبدیل این بقعه متبرکه به مرکز فرهنگی و گردشگری مذهبی برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (س) در آبان سال گذشته در جوار این بارگاه نورانی و استقبال خوب پژوهشگران سراسر کشور از این همایش علمی تصریح کرد:برگزاری این آیین در سطح جهانی راهکار خوبی برای معرفی هرچه بیشتر این سلاله پاک نبی اکرم (ص) است.
نخستین کنگره ملی بی حکیمه (س) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و جمعی از مسوولان و اندیشمندان کشوری آبان سال ۹۳ در کنار بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) برگزار شد.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در ۸۰ کیلومتری جنوب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران سالانه پذیرای زایران پرشماری از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر ، لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.