دعای تحویل سال جدید در ۸ مسجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

دنا نما: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دعای تحویل سال ۹۵ با حضور روحانیون و مردم در ۸ مسجد این استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دنا نما، حجت الاسلام حمید برازش ظهر سه شنبه، ۱۸ اسفند ماه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: این مراسم در مسجد صاحب الزمان(عج) یاسوج، مسجد امام علی(ع) سی سخت، مسجد امام علی(ع) لیکک، صاحب الزمان(عج) گچساران، مسجد امام رضا(ع) دهدشت، صاحب الزمان(عج) چرام، مسجد النبی باشت و مسجد امام حسین(ع) لنده برگزار می شود.

وی بیان کرد: طی ۱۱ماهه سالجاری ۱۳۰ گفتمان دینی در مساجد، مدارس و دانشگاه های استان با حضور اساتید مجرب با موضوعات گفتمان انقلاب، حجاب و عفاف، نحله های انحرافی، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی، معارف دینی و اسلامی، اقامه نماز و معرفی مسایل سیاسی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سطح استان بخصوص شهر یاسوج، مرکز استان با کمبود روحانی و مراکز فرهنگی و مسجد مواجهیم که برای رفع این مشکلات نیازمند همکاری و حمایت مسئولان استانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج هستیم.

حجت الاسلام برازش تصریح کرد: طی ۱۱ ماهه سالجاری در مناسبتهای مختلف حدود ۸۰۰ نفر به روستاهای و نقاط مختلف استان اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۲ کانون فرهنگی و ۱۲۰۰هیئت مذهبی در استان فعالیت دارند، ادامه داد: شناسنامه دار کردن هیئت های مذهبی از برنامه های این اداره کل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدود ۱۰۰۰مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در سطح استان وجود دارد.

حجت الاسلام برازش عنوان کرد: ۳۳۵ خانه قرآنی روستایی و شهری در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۵ خانه قرآنی شهری و ۱۳۰ خانه قرآنی روستایی است که درصورت حمایت و کمک می توانند بهتر از گذشته عمل کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۳۳ مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان وجود دارد که شناسنامه دار کردن آنها در دستور کار ماست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مراسم ارتحال آیت الله واعظ طبسی ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه،۲۰ اسفند ماه در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج از سوی این اداره کل برگزار می شود. همچنین برنامه شهادت حضرت فاطمه(س) روز یکشنبه، ساعت ۱۰ در مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور حجت الاسلام شکرالله شوشتری امام جمعه شوشتر برگزار می شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.