پرداخت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به بوم گردی روستاها

دنا نما: مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بوم‌گردی ضرورتی برای جلب بیشتر گردشگر است، گفت: بوم‌گردی در ۲۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد قابل اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، محمود باقری در بازدید از برخی اماکن گردشگری شهر یاسوج با بیان اینکه همه ظرفیت‌های گردشگری خود را در استان برای پذیرایی هر چه بهتر از مسافران نوروزی به کار گرفته‌ایم، اظهار کرد: هتل‌ها و مدرسه‌ها و همچنین خانه‌های مسافر آماده پذیرایی بهتر از گذشته به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی در ادامه با بیان این که صدها جاذبه گردشگری در استان داریم که بسیاری از آن‌ها زیرساخت‌های لازم را برای پذیرایی از هم استانی‌ها و مهمانان و مسافران نوروزی ندارند، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با اخذ اعتبارات لازم این زیرساخت‌ها را برای سال‌های آینده ایجاد کنیم.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان افزود: اردوگاه‌های گردشگری هم اگر به بخش خصوصی واگذار شوند خدمات بهتر و بیشتری می‌توانند به مردم و مسافران ارائه کنند زیرا با اعتباراتی که ما داریم به تنهایی قادر به اداره آن‌ها نیستیم.

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود یکی از راه‌های جذب گردشگر در استان را توجه هر چه بیشتر به بوم‌گردی دانست و با بیان مثالی در این زمینه گفت: برای نمونه در روستای کوخدان اکنون کارهای خوبی انجام گرفته و مردم با اجاره دادن خانه‌های قدیمی خود به نرخ‌های خوب درآمد بسیاری در حال کسب کردن هستند.

باقری در همین ارتباط با بیان این که در استان تعداد ۲۵ روستا قادر به استفاده از فضاهای خود برای بوم‌گردی هستند، افزود: چنانچه افرادی در روستاها بوم‌گردی را در دستور کار قرار دهند از صندوق کارآفرین به آن‌ها وام‌های خوب بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.