نظام جمهوری اسلامی در تقابل با نگاه افراطی جامعه بین الملل است

دنا نما: معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تبیین جمهوریت و اسلامیت نظام تاکید و عنوان کرد: بحث جمهوریت امروز یکی از چالش های مهمی است که در دنیا وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز(۲۴ اسفند) در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، گفت: بهترین مبحث در زمینه آن حضرت حدیث معروف کسا« لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَهُ لَما خَلَقْتُکُما جَمِیْعاً» است.

 وی با بیان اینکه معتقدیم همه ایام متعلق به ائمه اطهار(علیهم السلام) است، اظهار داشت: احتمالا بخشی از پیام نوروزی مقام معظم رهبری با میلاد حضرت فاطمه(سلام الله علیها) پیوند می خورد.

 محمدی، ضمن تشکر از توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به رویدادها و مناسبت های ملی و مذهبی، عنوان کرد: برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و روز جمهوری اسلامی موضوعات مهمی است که باید برنامه ریزی اصولی در این زمینه داشته باشیم.

 معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در شرایطی که نگاه به زن در دنیا در حال عوض شدن است؛ متاسفانه نقش محوری زنان در کشور ما نیز تحت تاثیر فرهنگ دیگر کشورها قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه نقش محوری و اساسی زن در تربیت افراد خانواده منافی فعالیت های اجتماعی و سیاسی وی نیست، عنوان کرد: متاسفانه این موضوع تحت تاثیر فرهنگی که در دنیا وجود دارد، قرار گرفته که تبیین، اهمیت و ضرورت آن فرصت بسیاری را می طلبد.

 محمدی، با بیان اینکه ضرورت و اهمیت این موضوع میزگردها و کرسی های بسیاری را می طلبد، یادآور شد: این موضوع از نظر فکری و عقلی قابل دفاع است.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: صدا و سیما با همکاری دستگاه ها و پایگاه های بسیج باید با برگزاری نشست هایی، ضرورت و اهمیت موضوع را تبیین کنند.

 وی اذعان کرد: یکی از مواردی که دشمن بر علیه آن کار می کند بحث حقوق زنان بوده و لازم است در زمینه مبانی حقوق زنان اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

 محمدی، در ادامه به روز ۱۲ فروردین اشاره و افزود: جمهوری اسلامی گفتمان جدیدی را در زمینه مسایل سیاسی و حاکمیتی دنیا مطرح کرد.

 معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی مبحث جدیدی را برای اداره جامعه مطرح کرده، افزود: این مبحث کاملا در تقابل با نگاه افراطی است که در جامعه بین الملل وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه اسلام و جمهوری اسلامی نگاه منطقی، عقلی و مبتنی بر فطرت، سنت نبوی و حکومت علوی را مطرح کرده، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی علیرغم همه سختی هایی که وجود دارد براساس این نوع نگاه و ساختاری که مطرح کرده به خوبی مدیریت می شود.

 محمدی، حضور گسترده مردم در انتخابات ها و مناسبت های مختلف را تجلی جمهوریت و اسلامیت نظام عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری ضرورت و اهمیت موضوع را در شرایط مختلف که توجه به رای و اراده مردم در اداره کشور، تصمیم گیری و تصمیم سازی است، مطرح کرده است.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تبیین رابطه جمهوریت و اسلامیت نظام را بسیار مهم دانست و اذعان کرد: چون در نظام ما نگاه های متعارضی وجود داشته و افرادی نسبت به رابطه اسلامیت و جمهوریت نظام گفتمان افراط و تفریطی وجود دارد و لذا آن چیزی که امروز در نظام ما مهم به نظر می رسد، تبیین اسلامیت و جمهوریت نظام است.

 وی با بیان اینکه نوع ساختار و حکومت را امام در سخنان خود به رای و اراده مردم واگذار کرد، ادامه داد: مردم نیز با حضور باشکوه خود این رابطه اسلامیت و جمهوریت را که در بخش های مختلف شاهد هستیم، را به نمایش گذاشتند.

 محمدی، با اشاره به اینکه آیات متعدد قرآنی، سنت پیامبر و حکومت علوی بر بحث جمهوریت و اسلامیت نیز تاکید دارد، عنوان کرد: مقبولیت مردمی، تنفیذ مقام معظم رهبری، حکم رئیس جمهوری و رای مردم به رئیس جمهوری کاملا مبین این موضوع بوده که تجلی آن جمهوریت و اسلامیت نظام است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بر تبیین جمهوریت و اسلامیت نظام تاکید و عنوان کرد: بحث جمهوریت امروز یکی از چالش های مهمی است که در دنیا وجود دارد.

 وی در ادامه، بر برگزاری جشن های باشکوه در همه شهرستان های استان تاکید کرد و گفت: همه ادارات، نهادها و سازمان ها نسبت به برگزاری جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی تلاش کنند.

 در این نشست مقرر شد، جشن های باشکوهی در امامزاده بی بی حکیمه(سلام الله علیها) شهرستان گچساران، امامزاده سید محمید(علیه السلام) شهرستان کهگیلویه و جشن بزرگی در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

 ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۱) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۲) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۳) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۴) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۵) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۶) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۷) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۸) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۹) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۱۰) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۱۱) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۱۲) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۱۳) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۱۴) ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یاسوج (۱۵)

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.