آخرین خبر از انتخابات شهرستان های بویراحمد و دنا

دنا نما: سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و عضو حقوقدان شورای نگهبان اخیراً اعلام کرده بود که به ۴ حوزه انتخابیه بازرس فرستاده‌اند و یک حوزه انتخابیه را هم بازشماری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، بر همین اساس از صبح روز سه شنبه ۱۰ فروردین با حضور تیمی از بازرسان کشوری شورای نگهبان بازشماری صندوق های انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا آغاز شده است.

در همین زمینه رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیئت ۱۰ نفره از سوی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات کشور برای بازشماری آرای صندوق‌های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا به یاسوج اعزام شده است.

فتاح محمدی اضافه کرد: تاکنون تصمیم این هیئت اعزامی مبنی بر بازشماری تمامی ۲۸۹ صندوق اخذ رای در این دو حوزه انتخابیه است.

وی بیان کرد: با پایان یافتن کار بازشماری این هیئت و جمع‌بندی نهایی نتیجه قطعی در مورد انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود

کار شمارش آرا در روز اول به پایان نرسید و شنیده می شود حدود ۴۰ درصد آرا تا پایان روز اول بازشماری شده‌اند.

با پایان یافتن کار بازشماری این هیئت و جمع‌بندی نهایی نتیجه قطعی در مورد انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود.

احتمالا تا روز ۱۴ فروردین نتیجه بازشماری اعلام نشود اما یقینا این زمان قطعی نیست و ممکن است زودتر و یا بعدتر نیز این موضوع اعلام شود.

بر اساس بیانیه ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستانهای بویراحمد و دنا ۱۸۰ هزار و ۹۵۱ آرای مأخوذه وجد داشته است.

از این تعداد غلام محمد زارعی ۴۸ هزار و ۸۱۶ رأی، ستار هدایت‌خواه را ۴۶ هزار و ۱۸۰ رأی، مهدی روشنفکر ۳۷ هزار و ۸۷۴ رأی و محمد بهرامی ۳۵ هزار ۲۹ هزار رأی را کسب کردند.

همچنین تعداد آرای صندوق محمدرضا نیکبخت هفت هزار و ۳۱ رأی، عبدالخالق خرسندیان دو هزار ۶۷۵ ، عنایت محمدپور هزار و ۱۱، غلامحسین رهبرنیا۳۹۱ ، عبدالنبی انصاری ۲۷۱ ، سید محسن محمودی نیکو ۳۹۳ و مسلم افروز با ۶۳۴ رأی بود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.