اختلاس بزرگ در شهرداری و شورای شهر گچساران

دنا نما: هنوز حاجی فیروز، در گچساران نوروزی اش را نگرفته که بوی پولهای ارتشاء و اختلاس او را تا دم در شهرداری گچساران برد. پرونده اختلاسی که در اسفندماه دمل چرکین خود را باز کرد تا ردپای مسئولان شهرداری و شورای شهر را به میز محاکمه بکشاند، پرونده ای که در سال جدید هنوز نهایی نشده است و حاجی فیروز همچنان از رو سیاهی بعضی ماتش برده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان و بنا به گزارش ارسالی از دادستانی شهرستان گچساران، تا کنون۲۳ نفر از جمله مسئول وقت محاسبه عوارض شهرداری گچساران، مسئول درآمدهای شهرداری و عضو شورای این شهر به عنوان متهم اول تا سوم  پرونده اختلاس شناخته شدند.

۲۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده موجود در بایگانی واحد شهرسازی شهرداری گچساران توسط بازرسی استان بررسی شد، در این بررسی،مشخص شد باند قدرتمندی در شهرداری گچساران با همدستی دلالان، از کسانی که برای ساخت و ساز به این مجموعه مراجعه می کردند پول های کلان می گرفتند، بدون اینکه این مبلغ به حساب شهرداری واریز شود.

متهم ردیف اول پرونده ع .ت نیا کارشناس وقت محاسبه عوارض شهرداری فیش های جعلی را دریافت و با ترفندهای کامپیوتری و امضای رییس اداره تامین اجتماعی پرونده جعل می کرد.

متهم ردیف دوم وظیفه جمع اوری فیش های بانکی و کنترل آنها را به عهده داشت و با تایید فیش های جعلی وصدور برگ تاییدیه و استفاده از سند مجعول مبلغی را به جیب خود می ریخت.

ن.ف متهم ردیف سوم و عضو شواری شهر گچساران با استفاده از موقعیت خود در این رابطه و به صورت نامشروع مبلغی را دریافت می کرد.

برخی از کارکنان شهرداری گچساران  با همکاری هفت نفر دلال که خارج از مجموعه شهرداری گچساران هستند متهمان چهارم شناخته شدند. این افراد از متقاضیان  حق پروانه،  حق تمدید، حق تفکیک پایانکار و با استفاده از اسناد و فیش های جعلی و همچنین جعل تاییدیه شهرداری از مردم پول دریافت می کردند.

پنج نفر دیگر به عنوان متهمان ردیف پنجم شناخته شدند، این افراد فیش های جعلی را به شهرداری گچساران می بردند و با متهمان ردیف اول و دوم باند همکاری می کردند.

برآورد اولیه اختلاس هفت میلیارد ریال است که با توجه به بازگرداندن وجه مورد اختلاس به حساب شهرداری و پرداخت ضرر، در پنجم اسفندماه گذشته قراربازداشت موقت ن ،ف و میم به قرار وثیقه دو میلیارد و  ۵۰۰ میلیون ریال تبدیل شد و هر دونفر به طور موقت از زندان آزاد شدند، همچنین ع ، ت. نیا و الف. الف با همین مبلغ شش روز مانده با سال جدید آزاد شدند.

بنا به این گزارش آقای ت مبلغ یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال، آقای ن. ف ۹۱۷میلیون ریال، نفر سوم یک میلیارد و۸۵۵ میلیون ریال و آقای م ن ۶۷۹ میلیون ریال اختلاس کردند و این در حالی است که پرونده همچنان در دست پیگیری است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.