کاهش تصادفات کهگیلویه و بویراحمد با تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای

دنا نما: رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعا با فراهم کردن زیرساخت‌های جاده‌های ارتباطی از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در این استان کاسته می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، منوچهر سیاهپور با بیان اینکه همواره به تمامی رانندگان توصیه می‌کنیم که با رعایت اصول و قوانین رانندگی ابتدا سلامتی خود و پس از آن جان دیگر هم‌وطنان را تضمین می‌کنید، گفت: متاسفانه در ایام مختلف سال شاهد عدم رعایت رانندگان به قوانین رانندگی هستیم که خسارات زیادی را به خود و دیگران وارد می‌کنند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نیز خواستار رعایت قوانین و مقررات رانندگی در سطح جاده‌های برون شهری استان شد و گفت: امیدواریم رانندگان با سرعت مطمئنه در جاده‌های ارتباطی تردد کنند تا دیگر شاهد بروز حادثه دلخراش در سطح جاده‌های ارتباطی استان نباشیم.

سیاهپور با اشاره به شرایط جغرافیایی و جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متاسفانه از مشکلات و بروز برخی حوادث جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد نبود کمبود بزرگراه و عدم آزادراه بوده که امیدواریم مسئولان مربوطه چاره‌ای بیندیشند.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۹۲ نقطه حادثه‌خیز دارد که باید در اسرع وقت توسط متولیان مربوطه اقدام شود، گفت: قطعا با فراهم کردن زیرساخت‌های جاده‌های ارتباطی از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در این استان کاسته می‌شود لذا از مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس انتظار می‌رود شرایط لازم را مهیا کنند.

سیاهپور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته پلیس در کاهش جرایم و تصادفات اظهار کرد: پلیس راه با فعالیت ۲۴ ساعته راه‌های مواصلاتی استان را رصد و نکات ایمنی لازم را به مسافران  و شهروندان گوشزد می‌کند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۸ درصد تصادفات نوروزی استان به دلیل عدم توجه راننده به جلو بوده، تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه به ویژه خواندن و ارسال پیامک، خوردن و آشامیدن، برداشتن وسایل از داشبورد، تنظیم ضبط خودرو صحبت چهره به چهره با سرنشینان از عوامل بروز تصادفات در نوروز امسال بود.

این مسئول انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بخش عمده‌ای از تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز ۹۵ در ساعت ۱۶ عصر تا ۲۲ شب رخ داد.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: جاده‌های ارتباطی گچساران – بهبهان و یاسوج – اصفهان پرخطرترین جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز امسال بود.

سیاهپور در ادامه با اشاره به تصادفات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد ۸۵ درصد تصادفات در استان با خودروهای سواری عنوان کرد و گفت: عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه از دیگر علل بروز سوانح رانندگی نوروز امسال استان بود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.