شهرداری و بیمارستان امام سجاد خطر جدی برای محیط زیست یاسوج

دنا نما: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زباله‌های یاسوج غیر اصولی دفن می‌شوند، گفت: با روند کنونی بویراحمد با مشکل پسماند روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما سید اسدالله هاشمی از وضعیت پسماند زباله در این شهر گلایه کرد و گفت: متاسفانه روند کنونی دفن زباله در شهر یاسوج فاقد استاندارد بوده که قطعا در آینده نزدیک این شهر با مشکلات متعدد پسماند زباله مواجه می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌اکنون زباله‌های شهر یاسوج در دو پشته دشتروم دفن می‌شوند، گفت: شهرداری به عنوان متولی دفن زباله‌ها بوده که جانمایی محل دفن زباله‌های شهر یاسوج کارشناسی نبوده و وضعیت کنونی باعث بروز خسارات زیادی می‌شود.
این مسئول با اشاره به نحوه دفن زباله در دو پشته دشتروم و عدم محصور بودن این مکان و ورود جانواران وحشی و اهلی تصریح کرد: روند کنونی دفن زباله شهر یاسوج مشکلات متعدد زیست محیطی به همراه خواهد داشت که مسئولان امر باید در این خصوص چاره‌‌اندیشی کنند.
وی در ادامه از دیگر اقدامات نامناسب و غیر اصولی در جمع‌آوری زباله‌ها را آتش زدن زباله‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه این روش نادرست بوده که گازهای سمی خطرناکی با آتش زدن زباله‌ها تولید و برای جمعیت مناطق اطراف بسیار خطرناک است.
هاشمی با ابراز تاسف و گلایه‌مندی از روند جمع‌آوری زباله‌های شهر یاسوج در دو پشته دشتروم تصریح کرد: با توجه به نحو نامناسب و غیر اصولی جمع‌آوری زباله‌های یاسوج شهرستان بویراحمد در آینده‌ای نزدیک با بحران پسماند مواجه می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه دفن و امحاء زباله‌های بیمارستان امام سجاد (ع) بیان داشت: زباله‌های عفونی و غیر عفونی در محوطه‌ای در پشت درمانگاه سرپایی این بیمارستان به شکل غیر اصولی و غیر بهداشتی رها می‌شوند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه سوختن زباله به ویژه زباله‌های بیمارستانی و عفونی خطرناک و غیر قانونی است، گفت: دستگاه امحاء زباله این بیمارستان فاقد استاندارد و ظرفیت لازم است.
هاشمی از آتش زدن زباله‌های عفونی و غیرعفونی بیمارستان امام سجاد (ع) بسیار گلایه کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نقض دستگاه اتوکلاو(بی‌خطرسازی) حجم زیادی از زباله‌های عفونی دپو می‌شوند که با اقدامی غیر اصولی اقدام به سوزاندن آنها می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه سوختن زباله به ویژه زباله‌های بیمارستانی و عفونی خطرناک و غیر قانونی است که ظرفیت دستگاه امحاء زباله بیمارستان امام سجاد پایین بوده و از استاندارد لازم برخوردار نیست، بیان کرد: با توجه به اینکه تذکرات قانونی به مسئولان بیمارستان داده شده و در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.