آغاز ثبت نام مراسم اعتکاف در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

دنا نما: مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در روزهای سیزدهم تا پانزدهم رجب در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت الاسلام ابوالفضل ملاعلی افزود: امسال همانند سال های گذشته برنامه معنوی اعتکاف دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ایام البیض ماه رجب، دوم و سوم و چهارم اردیبهشت ماه سالجاری در مسجد دانشگاه بر گزار می شود.

وی بیان کرد: ثبت نام جهت شرکت در این مراسم معنوی که ویژه اساتید و دانشجویان خانم هم اکنون آغاز شده و تا چهارشنبه ۲۶ فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: ثبت نام آقایان از اساتید و دانشجویان به طور متمرکز به مسجد حوزه علمیه برادران واقع در بلوار شهید مطهری، شاهد ۱۷، حوزه علمیه برادران(علی بن موسی الرضا(ع)) برگزار می شود.

حجت الاسلام ملاعلی با بیان اینکه بندگی و عبادت معبود بی همتا اساسی ترین نیاز انسان است که زندگی سعادتمندانه او در دنیا و آخرت را فراهم می سازد، تصریح کرد: گاهی بندگی و عبادت معبود مورد غفلت قرار گرفته و درچرخش پر مشغله زندگی گاهی کمرنگ و زمانی بکلی از یاد می رود، در این میان هستند ساعات و روزهایی که مارا از این غفلت ها جدا ساخته و به حقیقت خویش که بندگی در پیشگاه خداوند متعال است باز می گردانند.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در این مراسم معنوی ضمن فضا سازی مناسب برای دانشگاه و مسجد دانشگاه، برنامه افتتاحیه اعتکاف جهت استقبال از دانشگاهیان معتکف در شب اول برگزار می شود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در ایام اعتکاف برای دانشگاهیان معتکف ضمن برنامه ریزی لازم جهت توزیع سحری و افطاری و دیگر پذیرایی های مناسب، برنامه های ویژه عبادی، فرهنگی و علمی نیز در نظر گرفته شده است که توسط تیم های دانشجویی و متصدیان اعتکاف اجرا می شود.

حجت الاسلام ملاعلی بیان کرد: کلیپ های ادعیه، اخلاقی، اجتماعی، محفل انس با قرآن (قرائت قرآن بصورت جمعی و انفرادی)، مسابقات حفظ قرآن کریم، مسابقات پیامکی از کتاب احکام اعتکاف و همچنین اقامه نمازجماعت، بیان احکام، تفسیر قرآن کریم و نیز اقامه نماز جماعت صبح همراه با دعای عهد از دیگر برنامه های دانشگاه در این مراسم معنوی است.

وی برگزاری دعای کمیل و ندبه توسط مداحان استان، مشاوره جمعی و فردی ازسوی اساتید مجرب و برگزاری کارگاه «حیات معنوی» و نیز سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و همچنین سخنرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.